ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

5 Ekim 2015 Pazartesi

mum kurdunun hasarı ve pürene koloni götürme


 çok uzun yıllardır ilk iki resimdeki olay ile karşılaşmadıydım cumartesi günü ana kutularından bir tanesi terk etti başka bir kutunun köşesinde salkım oluşturdu 2 ballı çıta rıyı buna yönlendirdim bir ruşetin içine koyarak yanı başına koyup arıyı bu kovana yönlendirdim erken saat te yaptığım kontrollerde açlık sınırında olan kolonileri tespit ettiydim 3 adet ti bunlar  ilk sırada da bu terk eden vardı gittim baktım tahmin ettiğim gibi o imiş düşüncem yavrulu çıtalarını tekrar kendilerine vermek açtım kovanı zaten 3 çıta mevcut vardı orta çıtayı çektim çıtada sorun olduğu belliydi ama çok da önemli değil dedim yavrular çıksın da bakarım dedim. dünde bozhanede osman abimin kolonilerin kışa hazırlama  ve genel kontrol lerini yaptım birde sahteleşen bir kolonisi var dı bunu kurtar koloni sayım eksilmesin dedi 3 çıta yavrulu çıta koydum diğer kolonilerinden bu kovana benim arılığa getirdim takibi kolay olsun ananın sorunsuz kabulü için,yaz ayları gibi ana öldürebilme lüxümüz yoktu bu yüzden benim arılığa getirdim  benim arılıkta terk oğulunun yanındaki kovanın anasını osman ağanın kovana verdim anasızı da terk oğulu ile birleştirdim  bu gün kontrol edeyim dedim anayı mefta etmişler. cumartesinden sorunlu  çıtayı çekip bi baktım ki ağ kurdu  işlemiş yavruların altını çıkan yavruları kontrol ettim sorun yok gözükmekte daha çıkması gereken yavrular vardı başka bir koloniye misafir verdim hayırlısı oılur inşallah
 pürene 6 koloni götürdüm 5 yıldan fazladır pürene kovan götürmediydim beytullah abim sağolsun  akşam namazını kıldıktan sonra 6 koloniyi koyduk münübüsüne  götürdük inşallah hayırlısı olur
 pürenler güzel açmış durumlardalar dağ taş püren ve koca yemiş gece bu saat te görüntüleme şansım olmadı

Hiç yorum yok: