ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Ocak 2016 Perşembe

KORKULU RÜYA GÖRMEKTEN İSE UYANIK YATMAK ÇOK DAHA İYİ DİR.

yılın başında yağan kardan sonra arıcı dostlardan aldığım tlf larda çok kolonilerinin söndüğünü bunu söylerken de dedikleri şey şu BALI  var. arkadaşlar bal kenar çıtalarda olsa ne olur salkımdaki arı salkımı bozup kenardaki balı yeme şansı olasılığı yok bu yüzden korkulu rüya görmemek için az da olsa sıvı besleme yapılması gerekir.  bu hafta başından  başladım bütün kolonilerime ARI yemini çok az incelterek ikram ettim.en azından ocak ayını rahat çıkarırlar
aslında kasım ayı boyunca yeterince şuruplama yaptım dı ama aralık ayı ılıman geçti arı uçuşları her gün devam etti  dışardan getiri olmayınca uçan arı hep stokları tüketerek uçtular bu sebeple iç kısımlarda yiyecek kalmadı.
diğer bir konu sonbaharda kekle beslemelerden sonra sıvı besleme yapılmayınca kek le  beslenmelerde yavru üretimi hat safada olmakta ve stoklar da hızla bitmekte takviyede yapılmayınca  olan lar bu orta kısımlardaki stoklar bitik bu şekilde kışa girince ölümlerde kaçınılmaz olmakta
KEK ile kış beslemesi yapılmaz değerli arıcı dostlarım kek veya diğer katı yiyecek ile kış beslemesi yapılırsa ölümler de kaçınılmaz olur  nedeni ni şöyle açıklayım kış aylarında yani bu mevsimde koloniler üzerinde kek olunca  arılar keki işlerken suya ihtiyaç duyarlar suya giden her 10 arıdan 9 u geriye dönemez dilini suya değen arı felç olur ve ölür.
diğer bir husus ise köpük kovanlarda kışlama. kışlamaya ne kadar arı ile girdimse şu anki mevcut de aynı seviyelerde ahşap kovanlarda mevcut lerde bayağı düşüşler oldu .şu an itibari ile benim iki kolonim yağmalanma vesilesi ile söndü inşallah bundan sonra inşallah yaşamam bu tür olayları.

4 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Abim
Selamün aleyküm
Kekle besleme yapmadığımdan biraz rahatım, fakat bizim arılığın bulunduğu yerde kışlar eskisi gibi şiddetli geçmeyince beslemeye birer su bardağıyla şubat ayının birinden itibaren başlıyorum.Son baharın ilk günlerinde ana arıdan dolayı bir kaybım oldu.(Kovan terki, nasip kiminse Mevlam (CC) bereketini versin). Şu anda durumlar iyi. Beslemeye 14 gün kaldı...
Sizlere de kayıpsız bir kış geçirmenizi dilerim.
Selam, saygı ve muhabbetle...

H Asım KADIOĞLU dedi ki...

muhittin kardeşim kasım ayı ortalarından itibaren kek vermeyi bıraktım yıllardan beri kış koloni ölümlerinde kurtardık mevlama şükürler olsun.koloni terklerine sıra gelince karniyol ırkının istenmiyen huylarından biri kolonide an itibari ile kovanda var olan uçuşa çıkmamış arı mevcudu ve doğmamış arı mevcud üne yetecek kadar stok kaldı ise kovanı terk eder ama stokları yetcek durumda ise sorun olmaz bu yüzden son baharda kekle ana arı yumurtlamaya teşvik edilirken mutlaka ve mutlaka 3-4 günde bir koyu şurup verilmeli ki koloni geleceğini güvencede görmeli. son baharda kek verildiğinde kekten azar azar getiri olduğunu gören ana arı kış mevcüdü nü oluşturmak için bolca yumurta atar bu sebeplerden dir ki stoklar süratle tükenme noktasına gelir.geleceğini garanti görmeyen koloni kovanı terk eder. aslında terk eden koloni yine senin arılığında ya stokları oldukça fazla olan yada ana arısı yaşlı olan bir kolonine katılım olmuş tur bu mevsimde açlik oğulu fazla uzağa gitmez. selam ve dua ile allaha emanet ol.

Cem çetin dedi ki...

Asım abi arılara oksalit asit uygulaması yaptınız mı...

H Asım KADIOĞLU dedi ki...

evet çetin kardeşim geçen hafta çarşamba perşembe günü kendi kolonilerimin oksalik asit buharı ile varova mücadelesini bitirdimdi bu günde etrafımdaki arkadaşların kilerin uygulamasını yaptım yarın yine başka bir arkadaşınkini nasip olursa.