ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

1 Nisan 2016 Cuma

arı yemlemek artık zorluk derecesi kalmayanlar sınıfında

arıcılıkta 2 şey oldukça yormaktaydı beni bunlardan zorluk derecesi 1. olan çıtalara  sıfırdan mum takıp hazırlamak onun da kolayı çıktı mumlanmış olarak hazır satılan çıtala. koloni sayısı çok olanların cebini yaktığının yanında benim istediğim vasıflarda mum takan olmayacağından o iş gündemdeki zorluk derecesi  1 olarak kalmaya devam edecek  
benim için zorluk derecesi ikinci sırada olan arı yemleme artık kolay ve rahat


 kolonilerin kovan girişlerini daraltmak için yaptıkları kütle halindeki propolisler birde arıcı arkadaşlar bunun tamamını kilolarca kütle haline getirmekteler işle işleyebilirsen aslında kovan tabanındaki propolisler ve giriş daralmasında hazırladıkları propolisler  çıta aralarından kazınan ve tuzaklardan toplanan propolis kalitesi arasında çok büyük fark olduğunu hatta bu konuda uzman olan hocalarımız proplisin taban dakilerin sağlık için kullanılmamasını ancak bunların organik arıcılık yapmak isteyenlerin ispirto ile eritilrek kovanların boyanmasında kullanılmasının daha uygun olacağını söylemekte
 gerçek propolis iki çıta aralarından ve ya bazı çıtaların üzerlerinden toplanan propolisler bu şekilde parça parça kullanılmaya hazırlanmalıdır.

 ikinci husus ise propolis tuzakları bu konuda arıcı kardeşlerimizde yanlış yönlendirilmekte bilinçsizce önlem alınmadan kovanın üzerine propolis tuzağı konulmakta ve propolisten çok mum kaplanmakta. propolis tuzağı konulacak kovanların üzerine birkaç santim yükseltme yapılırda ondan sonra tuzak konursa  saf propolis elde edilmiş olur
herşeyin gönlünüzce olması dileği ile yeni sezonun herkese hayırlı uğurlu olsun.ana arı üretim işi istanbul için söylüyorum daha doğrusu kendim için anca mayıs ayı ilk çeyreğin den itibaren satış ta olur nasip olursa.

1 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Abim
Selamün aleyküm
İkinci ve üçüncü fotograflar çok güzel çıkmış.
Ne yapalım bizim dünya mekanı olarak uzak düştük...
Yakın olup sizleri zorluk derecesi fazla olan işlerden kurtarmak vardı.Elden ne gelir...
Selam, saygı ve muhabbetle...