ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

18 Kasım 2017 Cumartesi

KOLONİLERİN KIŞA HAZIRLANMASI

 kolonilerimin kışa hazırlanması geçen hafta yemlemeleri bitirdim bu hafta arıların sarmadığı çıtaları çıkardım bu arada iki hafta dan beri koca yemişlerden çok güzel nektar akımı oldu geçen hafta yağan yağmurdan yer çiçekleri  açmışlar süperde polen akımı olmakta
 kolonilerin genelini 5-6 çıtalarda sıkıştırdım hayırlısı olur inşallah. varova mücaelesi ni elimizin geldiğince yaptım. mevlam nasip ederse ocak.şubat aylarında -5 ila 5  arasında yavrunun kalmadığı dönemde oksalik asit buharlaştırması ile son mücadeleyi yapabilirsem  birdaha trakya dönüşüne kadar yani ağustoz ayına kadar varova ile işim olmayacak.
 sıkıştırmalardan sonra son çıtanın önüne strapor koyarak onun da arkasına çuvalı çıtanın içine koyarak boş kısım ile arıların ilişkisini kestim
önceki arılığım kuytu bir yerde idi bu yüzden çok soğuk olmuyordu rüzgar da almıyordu bu yüzden yalıtıma o kadar önem vermemek te idim.
 bu şekilde sarmalandıktan sonra naylonu üzerine örtüm
 naylonun üzerine 5 kat gazete örtüldü  bunun sebebi içerdeki sıcak hava ile dışardaki soğuk havanın temasında nem oluşmasını önlemek

 gaetelerin üzerine 1. kat çuval örtüldü önceki arılığım ile şimdiki arılığım arasında bayağı ısı farkı olmakta
en üstede şeker çuvalı örtüldü taban çekmeceleri şimdilik çekilmedi sebebi ise bayağı yavru mevcudü var üşümemesi için. bu ayın sonundan itibaren yavru kalmaz kalsada arıların salkım ortalarında olacağından sıkıntı yaratmaz  ve aralık ayından itibaren taban çekmecelerini çıkarıp açık brakacam  açık brakmasakta sıkıntı olmaz çünkü çekmeceler  yanlarında delikli
2006-2007 yılları arasında arılığımda misafir bir arıcı vardı nereden gördüyse bilmiyorum tabanlarının altını yukardaki resimde görüldüğü gibi panç la deldirdi adam cağıza etmediğim kalmadı arı üşür bu şekilde arı kışlamaz soğuktan ölür v.s gibi ne zamanki arıcılık forumlarından sonra arıcılık blogları oluşturuldu  almanyada Mehmet YÜKSEL kardeşimiz bloğunda altı ızgaralı tabanları paylaşınca almanyanın bize göre daha soğuk olduğuna göre bizdede sıkıntı olmaz diye önce resimde görüldüğü üzere bende bütün kovanlarıma uçma deliğine yakın panç la 2 delik açtıydım. daha plastik tabanlar henüz piyasaya çıkmadan yeftin kovancı Adem YAMAK kardeşimize ızgaralı çekmeceli tabanlar yaptırdıydım bu gün arılıkta etrafı toparlarken gözüme ilişti şimdi üsten hava ile temasını bir tarafa brakalım o yıllarda ben terazi hortumu kuyuyordum ki hava çıksın da nem olmasın diye kışın.nerelerden nerelere geldık.

Hiç yorum yok: