ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

27 Ekim 2012 Cumartesi

ERÇİKA PLASTIK AHMET ERÇİKA NIN ARILIĞIMA ZİYARETİ

 arılığımın ziyaretçileri ERÇİKA plastiğin sahibi Ahmet ERÇİKA ve kesme kalıpçı Ömer ARSLAN idiler Ahmet abi sabah saatlerinde aradı bana ana arı lazım diye ya ahmet abi ye yok da diyemedim sağolsun heryeni imalat yaptığı şeylerden mutlaka nasiplenirim numune olarak. kaç tane dedim 5 dedi abi 1-2 tane anca dedimsede 3 tane olsun dedi okey dedim.
 gelirkende henüz tam bitmemiş olan ana arı döllendirme kovanlarından bir tane numune olarak getirdi yine artılarını eksilerini tartıştık eksik olan yönlerini ilettik kendisine
 yeni piyasaya çıkacak olan ana arı döllendirme kovanı ortadan bölgülü 4 küçük çıtalı 2 normal çıta ayarında. üzerine önce plastik bir ortü konuluyor üst resimde görüldüğü üzere 2 ayrı şurupluk yada kek lık olarak da kullanılabilecek kapları mevcut taban plasıkten kapak ve çıtalar ahşap kapak da ilerki dönemde şişme plastiğe dönüştürülecek ayrıca kilit sistemi de güzel olmuş.
 daha sonra görüşlerini almak üzere Kerim YENER hocamızı arılığıma davet ettik sağolsun kırmadı bizi teşrif etti
 hocamın can alıcı önerisi yuvarlak gözüken kovan musluklarının yerine ordada gözüken her iki tarafın ayrı ayrı olan musluğun, yuvarlak muslukların olduğu yere kaydırılması gayet de iyi olur kanaatindeyim.

 sonrasında Kerim hocam çaya davet etti bizi evine ve bu vesileyle evin alt kısmında olan arılığına geçtik çay olana kadar. hocamın arılığının yeri şimdi oldukça güzel oldu en azından tamamı birarada

Kerim hocam ana arı kutularının dünü bu günü ve geleceği ile ilgili bilgiler verdi konu arıcılık olunca vakitin yetmesi mümkün değil hava kararmak üzere evin tarasına geçip orman havası ile. verilen ikramları yerken çaylarımızı yudumladık bana verilen hediye numune kovandan 1 tanede hocama bıraktılar dönüp ayrıldık oradan hocama ikramları için ayrıca teşekür ederim.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Asım bey çiftleştirme kutusunu resimlerdeki kadar incelemeye çalıştım.

ara bölme tahtası en az yarım cm genişliğinde olsa daha iyi

besleme içten olsa daha iyi olur.

çerçeveler sanki sıkı sıkı yerleşmiş 1 cm boşluk kalması daha iyi.

Unknown dedi ki...

arkadaşım isimsiz yoruma nereden gereksim duyuyorsunuz bilmiyorum ama yazıyı okuduysanız eksiklerini erçika plastiğe ilettiğimizi yazdıydım yani bu toplantı olması gerekenlerin bilir kişi tarafından iletilmesi idi