ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

6 Ağustos 2012 Pazartesi

eşek arıları ile mücadele

eşek arıları bir kaç gündür gözükmeye başladılar fare yapışkanını almayı unutmaktaydım nihayet cumartesi günü arılığa giderken aklıma geldi bizim burada hem nalburda hemde eczanede satılmakta nalburdan alarak gittim arılığa betopan bir lehva buldum üzerine yukarıdakı resimdede görüldüğü üzere sürdüm yapışkanı

bir tane eşek arısı ve de bir kaç tanede sarıca öldürüp attım üzerine eğer bu uygulamayı yapmazsanız tuzağa yakalanma olasılığı yok sayılacak kadar az günlerce beklersiniz ki yakalansın diye  
bu gün akşam üzeri eve dönmeden önce resimledim tam 25 tane yakalandıydı arılığın diğer bir köşesine bir uygulama daha yaptım daha sonraki paylaşımlarda yayınlamak üzere bal sağımında bu gün 12 dakikalık bir çekim yaptım bir türlü yükleme şansına erişemedim yarınki sağımda daha kısa süreli çekim yapıp yayınlamaya çalışacam. 

5 yorum:

yüksel özsoy dedi ki...

Bende eşek arıları icin pet su şişelerne et ve sirkeli şerbet düşünüyordm ama yapıstırma olayıda gayet verimli gözüküyor. Vidyoda 1dakikalık çekim ortalama yarım saatte yükleniyor,biraz sabır istiyor beklemek. Selam ve dua ile kolay gelsin abi.

Unknown dedi ki...

yüksel kardeşim senin dediğin yönteme daha çok sarıcalar rağbet etmekteler eşek arıları çok az girmekte şişelere. yapışkan sistemi ağustoz ayının başında uygulanırsa ilk üreme dönemi olduğu için ağır darbe alır ve kolay kolay da sonraki vakitlerde fazla etkili olamaz.vide o makinede 3 çekim kalitesi var en kalitelide 1 dakika bile yüklemek saatler almakta orta kalitede ise 4-5 dakika yükleme imkanı olasılığı var teşekkürler allaha emanet olselam ve dua ile

mayın35 dedi ki...

Aynı yöntemi geçen sene bende denedim ve başarılı buldum.Ödemiş kırsalındayım.Yeni başladığım için gezme fikrine alışmadım ve 600-700 kadar yakalandı bu yöntemle.Gayette sağlıklı koloniler geliştirdim.Kışa 4 kovan girip bahara 4 kovanla çıktım.Allah nazardan saklasın.Geliştirdiğim yöntemle parazit olayına da sanırım çözüm buldum ama hala deniyorum.Başarılı olmak için sürekli araştırıyorum.Okuyorum.Deniyorum.
5Martta ilk bakımı yaptığımda kendimi astronot gibi hissettim..Tüm petekler kaplıydı.Böldüm ve çoğaltma işine adapte olmaya çalışıyorum.Bizim buralarda arıcı dostu yok.Menfaat dostu var.Sıfır değil ama cüzi olduğu için öyle dedim.Yeni sezonda herkese sağlıklı,başarılı ve verimli bir sezon dilerim.

Adsız dedi ki...

benim evimin catisina esek arisi yuva yapti tam 1 yil oldu catida camin kenarinda oldu icin acamiyorum esek arisini hangi madde öldürür ???

Anonim 11.10.16

Unknown dedi ki...

adsız yorum yazan kardeş gerek sarıcalar gerekse eşek arıları kışın ölürler helede eşek arıları ekim sonu itibari ile daha gözükmezler sadece yuvalarında uyuşuk vaziyette kraliçe arıları kalır onu da dikkatli bir şekilde bozarak gördüğünü öldürürsün ve giriş deliklerini harç türü beton türü bir şey ile kaparsan seneye orada yuvalanamaz eğer içerdekileri öldürmez isen seneye içerden dışarı çıkmak için mutlaka bir yeri kemirerek yuvayı orada kurarlar bun ları oldürmek için sinek sprayı kullanabilirsin sarıca iseler neredeyse yılbaşına kadar ömürleri sürer yine bunlardada sinek sprayı ile öldürüp yuvalarını bozarsın yukarıda yazdığım yöntemi uygularsan seneye yuvalanmazlar.