ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

8 Ağustos 2012 Çarşamba

bal hasadında maskesiz çalışma


arıları çatalcadan getirdiğim 5 günü geçti günde 1 koloninin bal hasadını yapıp balları depoya istifleyip ramazan sonrasına süzmeyi hedeflemekteyim 3 katlı kolonileri sağım yaparken çekim yaptım süre 10 dakikanın üzerinde olduğundan hiç bir siteye yüklemeyi başaramadım bu çekimde tesadüfen nasıl olduysa 4 dakikadan biraz fazla zamanda kendiliğinden istopladı makine. iyide oldu haniya önceden bir üç katlı koloninının bal hasadını yaptım fazla arılar taciz etmeyince bir ikincininde hasadını yapayım dedim ama sadece taşıma kabındaki boş yerleri doldurup depoya götürmek için ara verdim hemde arılar biraz sakinleşirler diye makine kendinden kapanı verdi.evet değerli dostlarım arılar ile o kadar haşır neşir imki körüğü sadece koloniyi ilk açışta kullanıyorum sonrası malüm 4 dakikada da kullandığımı sanmıyorum artık arılar ın aile bireylerinden biri olduğumu sanıyom ama kimseye bunu önermiyorum kesinlikle maskesiz sağım kimseye önermiyorum en küçük ani hareket arıların  hücümuna uğramanıza sebep olabilir terlediğinizde teriniz kokarsa yine saldırıya uğrayabilirsiniz.bizler artık arının ne zaman ne şekilde davranacağınını bildiğimizden arı bize değil biz arıya hükmetmeye başladık örneğin ana arı almaya gelen bir dostumuza kesinlikle maskeyi verip yanıma gelmesine izin vermekteyim çünkü ani hareketleri yapabileceği ve saldırıya uğrayacağından hiç şüphem yoktur. ırkı ne olursa olsun ani hareket arıları her zaman azgınlaştırabilir.

Hiç yorum yok: