ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

8 Aralık 2012 Cumartesi

pudra şekeri ile varova mücadelesi


bir haftadır arılığa hiç gidemedim bu sürede zaten kapalı yağışlı ve soğuk günler di tahminimcede bu bir hafta zarfında arılarda salkımda idiler bu gün hava güneşli 15 derecenin üzerinde ısı mevcut daha önceden de bahsettiğim gibi pudra şekeri ile varova mücadelesi yapmaya kara verdim çekmecenin altına kağıt serdim şekeri aldım depodan fakat şeker bayağı bayağı nemlenmiş
 döktüm çıtaların arasına fakat içime  sinmedi değerli hocam Mustafa Necati MUZ u aradım pudra şekerinin nemli olması etkilermi dediki nemli olmamalı ki tozuması gerekir ki varovanın nefes borusunu tıkayıp ölümüne vesile olmalı deyince depoda tüpün üzerinde tepsi ile  nemini aldım bir miktar şekerin
 nemli şekeri dökünce hiç varova yoktu tabanda. şeker kurutulduktan sonra bu kovan ile birlikte 6 kovana uygulama yaptım  ikinci uygulamam saat 12  cıvarları idi uygulamadan 1 saat sonra kontrol ettiğimde 6 koloniden sadece 1 tanesinde 1 tek varova düşmüştü tabana
aradan 2.5 saat geçtikten sonra tekrar bi kontrol edeyim dedim sonuçları bazılarında 1 tane bazılarında hiç yok
sadece ağağıdaki video sunu çektiğim kolonide 5 tane vardı üsteki resimlerin tamamı aynı koloninin tabanı

akşam eve getirdim şekerleri sobanın üzerinde kuruttum iyi cene yarın uygulamalımı tüm kolonilere uygulayacam yedi çıtalık olan ana kutularınada uygulayacam madem solunum yollarını tıkayıp öldürüyor tekrar arı üzerine çıkma şansı yok denemeye değer.

pudra şekeri ile varova mücadelesi ile arivearicidostu
evet değerli dostlarım izlediğiniz gibi pudra şekerini arılıkta depoya götürdüydüm hiç nemlenebileceğini düşünmedim bir kovana uyguladım hiçte uygun olmadı top top döküldü işede yaramadı depoda tüpün üzerinde nemini biraz aldım tabi direk ateşe maruz brakmadım tam ıstenilen kıvama gelmediysede konu hakkında epeyce fikir verdi yarın allah nasip ederse bütün kolonilere uygulanacak.

7 yorum:

yüksel özsoy dedi ki...

İlginç bi yöntem. Sonuçlarını merakla bekliyoruz abi. Allah rast getirsin.

Unknown dedi ki...

Yüksel kardeşim ilginç yöntem değil denenmiş sonuçları görülmüş yavru olmadığı dönemlerde başarı oranı %90 ların üzerinde olduğu gözlemlenmiş.bunun kesin sonuçlarını bir göreyim birde oksalik buharlaştırması yapmayı düşünüyorum değerli hocam Mustafa Necati MUZ un önerisi inşallah hakkımızda hayırlısı olur.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım abi.

Varoayi bogarak öldürecek olan Okur'da şekeri ,arıya nasıl hiç zarar vermeyecek.

Birde bu tür bir denemenin zamanlama acısından uygun bir tarih olduğunu da düşünmüyorum.

Yerinde olsaydım,böyle bir deneme yapacaksam,bunu yazın bala girmeyen koloni de denerdim.

Umarım başarılı sonuc elde edersin.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

aleyküm selam yusuf kardeşim bu konuyu bir çok sahaya inip araştırma yapan öğretim görevlilerinden tavsiye aldım denenmiş olduğundan belirttiğin problemin olacağını sanmıyorum 6 kolonide deneme uygulamasını yaptım yarınki kontrolde sorun görmezsem tamamına uygulayacam.olmazsa oksalik uygulayacam bu günkü uygulamada az da olsa varovanın varlığını gördüm.selam ve dua ile allaha emanet ol.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Asim merhaba!
Varroa mucadelesinde pudra sekerine bir diyecegimiz yok da...
Sanki zamanlama yanlis gibi!
Bence bu islem en azindan baharda yapilmali idi, ve cerceveler tek, tek cekilerek, acik gozlu yavrulara yani larvalarin sekerle temas etmemesine dikkat ederek cerceve uzerindeki arilarin uzerine sekeri sepelemek gerekirdi.
Benim bildigim kadari ile seker arinin uzerini yani uzerindeki killari kapliyor ve arinin vucudunu kayganlastiriyor.
Haliylede varroa tutunamayip arinin uzerinden dusuyor.
Sekerin;varroanin nefes almasini engelledigi, varroayi bogdugu falan yok, yada ben oyle biliyorum.
Simdi senden bir ricam olacak bu bilgiye nerden ulastin?
Ve bu zamanda bu islemin yapilmasini kim tavsiye ediyor.

Saglicakla kal, islerinde kolayliklar dilerim.

Adsız dedi ki...

Asım Abi Kolay gelsin,İnşallah Başarırsın.Benim düşüncem böyle uygulamalar çok başarılı olsaydı diğer organiklerle hiç uğraşılmazdı.Ama sen bu gibi alternatif uğraşları seversin kolay gelsin sonucu merakla bekliyorum. Selamlar.
Şeref KORKMAZ

MNM dedi ki...

Asım Bey iyi çalışmalar,

Pudra şekerinin varroa nın solunum yollarını tıkayarak ölümüne neden olduğunu "bilimsel" olarak anlatan bir çok araştırma makalesi var. En ünlüsünü aşağıda veriyorum. Olayı bilimsel olarak algılamak isteyenler ulaşabilirler.
Ayrıca, blogunuzda bilgim olmadan benim adımı vererek çeşitli yorumlara muhatap etmeniz, ileride farklı kişilerin değişik ifadelerine neden olabilir. Bu ayrıntıyı anlayışınıza havale ediyorum.
Derginin Adı: Apidologie (SCI'ya göre A sınıfı bilimsel arıcılık dergisi)
Yılı: 2001
Sayı: 32
Sayfaları: 139–148.
Effectiveness of confectioner sugar dusting to knock down Varroa destructor from adult honey bees in laboratory trials.
yazar: Kamran FAKHIMZADEH.
Yazarın saha şartlarında gerçekleştirdiği Amerika menşeili araştırmaları da mevcuttur. Size verdiğim tam 11 yıl önce bildirilenidir. Ancak daha önce dediğim gibi Hatay Akdeniz şehridir, sıcaktır, sobada şekerin nemini almak gerekmez, kovan başına 225-250 gram pudra şekerini el ile değil, pudra şekeri ilaçlama kavanozu ile dökeriz. Kolay gelsin.