ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

30 Haziran 2012 Cumartesi

hasat ve süzme işlerine devam

 bu gün pipolo sait abinin hem hasat hemde süzme işlerini hallettik cumadan sonra  geldi sait abi önce hasat işlerini hallettik 3 kovandan 29 çıta bal hasat ettik çıtalar tam dolu değildiler yinede iyi balı oldu sayılır ilk geldiğinde 3 kovandan bozuk olan 20 çıtayı çıkardım imha edildi, yerine yeni 20 çıta ilave edildi koloniler toplama koloniler olduğundan 2 tanesinin ana arıları kesilmişti onlarca meme mevcutleri vardı karniyol a çevirecektim kolonileri ilk verdiğim anaları kabul ettiremedim 2 tanesine 2 cileri vedim kabul edildiler bir süre analar ile devam ettiler bir ara kontrolde ana olmadığının farkına vardım artık yeni an verme yerine saf koloniden günlük arılı çıta verdim kendi analarını benim verdiğim çıtadan kendileri yapsınlar.sait abiye dedim babanın zenginliği para etmez çalış biraz. sır alma işini yapmadım nenecek kadar az yaptığından bir çok sır açılmadı epeyce bal kaldı çıtalarda
 neyse işini hallettik bizim pipolu sait abinin 30 kg min üstünde balı oldu  afiyet ve sağlık içinde yemeyi nasip eder allah inşallah. sait abiye bu gün arılığa girdiğinden itibaren hiç pipo içirmedim sebebi kolonileri getirdiğinde içtiği piponun kokusu 1 hafta gitmedi genzimden. çaktırmadan bayağı kızmıştır bana neyse bu yıl da sait abimizin bal ihtiyacını temin etti sayılır kolonileri.
 bende kendi kolonilerimde hasat etmeyi 4 koloni dışında bititdim süzme işleri devam etmekte beni en çok uğraştıran sır alma işi elektrikli olan bıçakla almayı denedim balda yanık kokusu oluşmakta bu yüzden vaz geçtim normal bıçak ile olmadığından hiç denemedim akşamları işten dönüşte 3 saat gibi vaktim olmakta bu süre zarfında sır alıp süzme işlerini halletmekteyim şu ana kadar yaptığım hesap lara göre koloni başı ortalama  27-29 kg cıvarında bal mevcudu oluştu verene şükürler olsun.makinenin motorlu oluşu hem yormamakta beni hemde çok iyi süzmekte balı tabiki iyi süzülmesinde sıcakların payıda büyük.
 bu yıl polen tuzaklarını hiç çözmedim kovanlardan sebebi isteyen arı tuzaktan geçti isteyen üsten polenli olarak kovana girdi bu çok süper oldu hem benim polen ihtiyacımı giderdiler hemde kovanlarda çok aşırı çıtalar polenle bloke olmadılar bir kaç tane hiç polen tuzağı takmadığım koloni vardı o kadar polen birikimi olduki baldan oldukça fazla bunları ana kutularını desteklemeyi bitiminden bu tarafa 10 çıta cıvarında olan kolonilere taksim ettim en azından mum kurdu vurmaktan koruma maksadı ile çünkü bu çıtalar ilk bahara çıkışta aşırı ihtiyaç duyduğum arı ekmekli çıtalardır uzun zaman yağışlı gittiği günlerde genç işçi ve arkek arıların beslenmesinde gereksim duyduğum olmaz sa olmazlardan.
allha sonsuz şükürler olsun son yılların en güzel sezonunu geride braktık. karniyol ırkın'ın önemini çok iyi görme şansına sahip oldum  hızlı gelişmesi ile çalışkanlığı ile sakinliği ile mükemmel bir ırk.
 bazı kolonilerde akım süresi yeterli olmadıki sırlamalar bu şekillerde az kaldılar fakat bal olgunlaştı arıları silkelemek için çıtanın üzerine vurduğumda damlama olmadığını görmekteydim
akımın bittiği aşağı yukarı 1 haftanın üzerinde ilk günlerde hasat eder ken aşırı bir baskı altında yağma teşebbüsleri olmaktaydı kapak açılır açılmaz sanki soygun ordusu gibi kovan içine hucum olmaktaydı sebebi etrafımda kestane balı için gelen koloniler. bu yüzden hasat etmeyi biraz geciktirdim hemde bal iyi olgunlaştı. bu günlerde çoğu döndüklerinden dün bende 1 tane kovanı bulunan hopalı muzaffer abinin hasadını yaptık hiçte taciz olmadı bu gün piposuz sait abinin 3 kolonisinde hasat yaptık çok rahat bir şekilde sıkıntı görmeden işimizi hallettik fakat balı süzülmüş çıtaları verinde oldukça hareketlilik yaşanmakta arılıkda. akşamın geç saatlerinde veriyorum ki sabaha etraf sakin olmakta.

4 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

sigaraya ve pipoya karşı olmanız güzel balların çıkması daha da güzel ağız tadıyla yemek nasip olur inşaallah

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

asım kardeşim,
hasadın hayırlı ve bereketli olsun
Pipolu arkadaşimızada piposuz yaşam dilerim.

Unknown dedi ki...

ilhami abi sıgarayı brakalı 15 sene oldu allaha çok şükür ki brakmayı nasip etti piponun kokusu çok berbat.verene şükürler olsun ballar bu yıl süper.
üstadım teşekkür ederim allah razı olsun unutmaki yiyeceğin balın ve 1 adet ana arı hakkın her zaman için sakli durmaktasait abimizin piposuna gelince inşallah allah brakmayı nasip eder onada.

yüksel özsoy dedi ki...

Hasadın bereketli olsun abi. Hayırlar ve kolaylıklar diliyorum.