ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

19 Şubat 2019 Salı

KOLONİLERDE ERKEN BAKIM

 bu yıl geçen yıllar gibi kar yağmasada havalar hep kapalı ve soğuk gitmesine rağmen kolonilerde yavru mevcudu iyi sayılacak durumda üstelik gördüğüm kadarı ile 1 veya 2 posta yavru çıkmış ve yinede yeniden yumurta atılmış bu sebeple de ciddi oranlarda açlık tehlikesi bulunmakta
gün geçtikçe yavru alanı genişlemekte
 bazı kolonilerde stoklar var gözükselde bu var olan yavrulan için hiç denecek kadar az sayılır



 çok az da olsa ballı babalardan nektar akımı oldu ki gözlerde sıvı halde nektar lar gözükmekte
 stokları iyi durumda olanlar varsa dahi tükenmek  üzere olanlar daha çoğunlukta

 koloniler yanlardaki 1-2  ballı çıtalardaki sırlı balları söküp tüketmişler
genelde mevcütler oldukca iyi kışlamaya soktuğumuz mevcüte nazaran dahada fazla

 dün ve bu gün kolonileri kontrol ile geçirdim oldukça uzun yıllar kış aylarında ve ilk baharda kolonilerime kek vermemekteydim geçen yıl bu aylarda şurup vermekteydim şurupluklarda çok aşırı miktarda arı boğulup ölmüşlerdi bu yıl yine keke dönüş yaptım arılığın cıvarında su kaynaklarında çok olmasada arı  ölüleri var ama yemlikteki toplu ölümlerden iyi sayılır.
yine en dış çıtayı tertemiz yaptıklarından bir görüntü











koloni mevcütleri 4 ile 8 çıta arasında bulunmaktalar önceki yıllarda  2-3 çıta mevcütler ile çıktığımızda kendimi şanslı sayardım
üsten stokları var gözükenlerden bir resim daha oysaki sıkıntının başlayacağı bir durumda

 bu vesile ile bütün kolonilere yarımşar kılo kadar kek takviyesinde bulundum

 bazı kolonilere üsten bakıldığında bal var gözükmekte ama yavru alanı okadar açılmış ki  sadece 2 parmak kadar bal kalmış

 iş başı yamayan kızımız yok tamamı yumurtlamaya başlamış önceki yıllarda sadece bir kaç çıtada avuç içi kadar yumurta alanı bununmakta idi bu yıl ocak ayı itibari ile faaliyete geçmişler ki yavru alanları bayağı genişletmişler
umarım bütün arıcı kardeşlerime bu paylaştığım resimlerden kendilerine pay çıkarıp benim kolonilerim de stok sıkıntısı yok demiyerek bir an önce kontrollerini yaparlar

 çıkan yavruların yerine yeniden yumurta atılmış bu vesile ile sezon iyi giderse gerek bahar balında gerek kestane balında oldukça güçlükoloniler ile gireriz mevlam nasip ederse iyi bal sezonu olur.

 şimden sonra hava ısısı 0 derecelere de düşse de sıkıntı olmaz yanlız korkum yiyecekleri


dün bu gün arılıkta iyi vakit geçirdim önceki yıllara  nazaren kolonilerin güçleri oldukça iyi

2 yorum:

MİNİK ARICI dedi ki...

Sayın Asım Abim
Selamun aleyküm
Maşallah her zaman olduğu gibi kovanlarınız yine çok iyi.
Tabi ki arıcı farkından ustalıktan kaynaklanıyor. Ellerinize sağlık. Mevladan temennimiz hayırlı ve bereketli bir sezon geçirmektir.
Kısmette olursa, elinizde karnıyol ana varsa beş veya on tane gönderebilirseniz çok sevinirim.
Kovanım ve malzemem yeteri kadar var fakat arım yok. İnşallah bu mevsim yeniden başlayacağım.
Sizleri takip etmeye devam ediyorum.
Arıcılıkta biliyorum demiyorum, çünkü her sezon yeni şeyler öğreniyorum.
Tekrar, bütün arıcı dostlar için hayırlı bir sezon dileklerimle...
Selam, saygı ve muhabbetle...

Unknown dedi ki...

ve aleyküm selam değerli kardeşim arıcılık ta ustalık kavramı pek geçerli değil bence çünkü arıcılık her gün yeniliklere açık bir sektör ana arı işine sıra gelince istanbulda ana arı 15 haziran dan önce olmaz olursada kalite düşüklüğü görülebilir sizcede müsait olursa o vakitlerde yollarım mevlam nasıp ederse selam ve dua ile allaha emanet ol