ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

21 Haziran 2012 Perşembe

hasat zamanı da gelip çattı

 hanım elinde minik sepet dolusu ile arılığa donunce hanım hayırdır bu ne dedimsenin en sevdiğin şey evet kirazı severim ama bu kadarı fazla dedim içimden  şimdi yemek için değil dipfrize koyacam şurupluk deyince jeton düştü şekerle kaynatıp şurup yapardı bayılırdım bende ona hadi hayırlısı kışa şurupluğumuz hazır bunlar normal aşılı kiraz değil yabani kiraz
hemşerim cengiz için bir koloni satın alıp getirdiği kara kovana aktardım dün akşam eve dönmeden önce hemen yanındaki ana kutusundaki hareketlilik dikkatimi çekti 1 çıta olan koloni yi açıp bi baktım 3 çıtayı geçmiş durumda bu güne brakmak zorunda  kaldım.
sabah ilk işim bununla ilgilenmek oldu baktım anayı götürmüşler ana kutusunda kovana baktım fazlabir eksik yok yinede kutuda olan arıları kara kovanın önüne çuval sererek çuvalın üstüne silkeledim ve ana kutuları tarafına afişten barikat yaptım zaten 1.5- 2 metre yakınında koloni kalmadı plastık kara kovan şurupluğu ile şurup verdiydim dün epeyce bitirdiler ilaveten yoğurt kabını şurup doldurup üzerine arıların boğulmaması için ot koydum hayırlısı bakalım kendini toparlayana kadar misafirim benim
 bu gün akşam saatlerinde allahın izniyle hasada başladım verene şükürler olsun 10 gün gibi kısa bir sürede koloniler nerde ise bal koymaya yer bulamayacak durumlara geldiler5 gün önce kuluç kalıkları tek kata indirdim ve ana arının yumurta atabileceği alan hazırladım. bala çalışan kolonilerden 2 şer adet polen li çıtalar alarak ana kutularına destekleme yaptığım kovanların boş kısımlarına bekletmeye aldım dı  bütün kapalı yumurtalı çıtaları ikinci kata çıkararak birinci kuluçkalığın üzerine ana ızgarası koydum bu işlemler 5 gün önce yapıldıydı koloni yönetimi yapılırsa karniyol ile çalışmak bir harika 10 çıtayı buldumu koloni  20- 30 çıta olması çok kısa bir sürede olmakta 30 çıtanın üzerinde çalışmak pek randımanlı olmuyor bu yıl bir kolonimde denedim her çıtada parça parça bal var oysaki 4. karı korduğumda 3. katta bal koymaya yeri yoktu çift kat ballığı yarı yarı dağıtmış bütün çıtalara.sırlamayada hiç başlamadı bende 4. katını söküp balını hasat ettiğim kovanın birine 3. kat olarak koydum.
                                    
 sırlama düzeyleri bu durumda olanların hasadını yaparken  üzerindeki arıları dökmek için çıtanın üzerine vurduğum da damlama olmuyorsa hasat ediyorum  damlıyorsa brakıyorum.
 sırlama işleri içerde yaptığım düzenlemeden bu tarafa belirgin hale geldi dün ki çalışmalarımda biraz belimi ağırttım bu yüzden akşam saatlerinde 5 er 10 çıta hasadı yapmak zorundayım çünkü tek tek ballı çıtaları depoya taşıyacam içinde bir kaç çıta olan kovan kaldırınca   donup kalmaktayım
 havalar kestane akımı bitiminden itibaren 30 km saatın üzerinde rüzgar esmeye başladı bir kaç gündürde devam etmekte  buna rağmen nektar akımı devam etmekte geç saatlerde saf koloniden lavra transferi yapmak için bir çıta çektim üzerindeki arıları silkelerken çok ince nektar döküldü hatta transfer ettiğim lavralar bile biraz bala nektere bulandılar bu da bir deneyim olacak benim için bakalım bu şekilde tutacaklarmı
 akım tamamen kesileydi hasat yapmak biraz zorlaşırdı azda olsa nektar akımı olunca hazıra bakan yok hatta bazı vakitlerde  ana arı yakalama esnasında 3 çıtalı olan kutuların bir çıtasını kovanın dışında yan tarafına koyup öyle diğer çıtalara bakıyom kimsenin umurunda değil
oysaki kutuların çıtalarını ilk getirdiğimde şuruplama yaptığımda  bazı kutulara bakıyordum koyacak yerleri kalmamış bazı kutulara bakıyom açlıktan ölecek durumda kestane nektarı akımı imdadima yetiştide rahatladım oysaki çok daha güçlü olan benim genel kolonilerimin bu durumla hiç ilgileri olmadıözellikle dikkat etmeye çalıştım şurup verdiğim günün sabahında hep kendi aralarında yağmacılık yaptılar. bu yıl ana arı üretiminde bayağı bir terslik yaşamaktayım halen en az 50 kutuda analandırma yapabilmiş değilim bir çoğunda 2. 3. devir olduğu halde mecburiyetten destek kolonilerinden bu kutulara yavrulu çıta aktarımına devam etmekteyim tuttuğum notlarımda bu gün hesaplama yaptım tam tamına 87 çıta takviye yaptım kutulara zaten 150 çıta arı aldıydım hatam şurada oldu benim kutuları getirir getirmez ana memelerini vereydim bu durumlara düşmezdim ama bir kar ım oldu bu durumdan 300 gr kadar arı sütü elde ettim. bu da ayrı bir deneyim olmuş oldu benim için.

4 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Hasatın bereketli ve daim olsun.

Pozitif düşünmen hoş.Böyle düşünmeyen birisi 87 çıta kaybım var derdi:)

SLM ve Muhabbetle...

İlhami Uyar dedi ki...

sayın Kadıoğlu kolaylık ve güzel bir verim sezonu geçirmenizi dilerim.Belinize lütfen dikkat edin,geçmiş olsun,saygılarımla.

Unknown dedi ki...

aleyküm selam eyalet baş bakanım sağolinşallah bütün arıcı dostlarımız ın hasatı bol ve daim olsun inşallah yaradan öyle taktir etti öyle oldu onun için yapabileceğim bir şey yok kalan çıtalar yeter bize çok şükür.selam ve dua ile allaha emanet ol.
İlhami abi dilek ve temennilerin için allah razı olsun bütün arıcı dostlarımızın bol ve bereketli bir sezon geçirmesi dileği ile abi biran boş bulundum kovanın bal dolu katını sökerken bir ses ile ağrı bsşladı çok şükür şimdi ilk ana göre iyiyim.selam ve dua ile allaha emanet ol.

İRFAN CEYHAN dedi ki...

Asım bey maşallah diyelim konyadan selamlar.