ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

31 Aralık 2007 Pazartesi

ARILARDA SALKIM

değerli arıcı dostlarım istanbul ve cıvarında gündüzlerin güneşli ve biraz sıcak oluşu arıların kış salkımı oluşturamayışı bal tüketimini had safaya çıkarmış durumdadır konuştuğum bir çok arıcı arkadaşım aynı dertlerden şikayetçiler biz arıcılar olarak biraz uyanık olmalıyızki açlık vesilesi ile koloni zahiyatımız olmasın çünkü bu gün üç arkadaşımın arılığını ziyaret ettim ve arılarının açlık sınırında olduğunu üzülerek öğrendim helede biri varki içlerinde kasım ayı ortalarında varova ilaçlaması yaparken 10 çıtasının yarıdan fazlaları mühürlü bal doluydu o arının balının bitmiş olduğunu görünce eyvah dedim benimkiler tamamen sönmüş dedim kendi kendime.birde gündüzleri güneş alan yerler sıcak oluyor arı uçuşa çıkıyor fakat kovana geri dönemiyor bu nedenle kovan arı mevcüdlerinde bayağı eksilmeler var çünkü güneş almayan yerlerde bayağı soğuk.havalar dahada soğumadan yiyecekleri eksik olan kolonilerimizin takviyelerini yapalım. birde önemli bal dolu çıtalar kenarlarda kalıyor ve arı salkım oluşturunca dış kısımlardaki ballı polenli çıtaya ulaşamıyor ve açlıktan ölüyor. iki çıtalık bir arım bu şekilde telef oldu ruşet kovanda sıkıştırmamıştım dış iki çıta ful bal ve polen doluydu geçen haftaki soğuklarda dıştaki balı çıtalara ulaşamamışlar üst satırlarda belirttiğim üzere orta kısımlardaki balları tükenmiş zaten toplam 150 200 cıvarı arı kalmış üzerlerine kek verdimse bile fayda etmemiştir. bütün arıcı dostlarımın kovanlarını kontrol etmelerini ve yiyecekleri bitenlere takviye etmelerini tavsiye ederim çünkü daha 2.5 -3 ay cıvarında kış var daha önümüzde

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben almanyadan sevgi, gercekten cok guzel bir blog, eger twitter veya facebook sayfasi varsa hemen
ekliycegim.