ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

22 Haziran 2008 Pazar

arılıkta pazar mesaisi

bu gün sabah saat 10 gibi gittim arılığa öncelikle cuma günü kafesle ana verdiğim kovan vardı ona baktım anayı çıkarmışmı diye henüz kek bitmemiş ti yarıyıgeçmişti zaman biraz uzasın diye keki yeniden doldurdum çünkü daha önce verdiğim anayı beslememişler kız cağız ölmüş bunu 2 gündür besliyorlar problem olmaması için süreyi uzattım biraz bu gün arılıkta çok değişik şeylerle karşılaştımbunlardan biri kara kovan şurup verdiğimde dalak yapma faaliyeti devam ediyor hem mevcut olan dalaklar büyütülüyor hemde alt resimde de görüldüğü gibi sadece temel atılıp brakılan inşaat ta da faaliyet devam etmekte
bu resimde sadece temel atılmıs olarak bekleyen inşaat 10 günden beri şurup verilmediğinden beklemekte idi perşembe günü şurup verildi üst resimde görüldüğü üzere faaliyet başladı.
bu çerceve trakyadan gelen oğulların içinde idi kara olduğu için oğul daha çekici olduğundan bir çok kısmına yumurta ave bal konulmuştu ordan getirince çıkarıp atamadım bu günkü kontrolde bizim kızlar beğenmedikleri yerleri kesmişler yeniden inşa edip depreme dayanıklı hale getirmekteler.
alemdağ reşadiye koyünde kestane balı yok denecek kadar az bir çok yerli arıcı kestaneler açmadan burayı terk ettiler bile bir çok kovanımda tarlacı arılarım olabildiğince kırıldı benimde. birde bu yıl bal akımı randımanlı olmayınca arılar ana arıyı yumurtlatmaktan alı koymadılar dikkatimi çeken ise daha önce 20 çıtalı olup ana kabul ettirdiğim ve bir kısım yere yumurta attıktan sonra kesilen ve o yumurtalardan ana çıkarmayıp sahteye gitmeden yeniden günlük yumurta verilip ana yaptırtilan kovan o günden bu yana mevcutte düşüş yok bal stoku mükemmel kuluçkalıktan polenle bloke edilmiş 4 çıta çektim yerine kabartılmış 4 çıta vermiştim birde daha sonra bu kovanda ani çöküş olmaması için değişik kovanlardan kapalı yavrulu 4 çıta daha verdim alt resimdede görüldüğü üzere ana arı döllenmiş yumurta atmaya başlamış neredeyse yumurtalar kapanmak üzere diğer kovanlar ilaçlamadan olabildiğince etkilenirken bu kovan yaş sınırının olabildiğince üstünde olasına rağmen mevcudunde eksilme yok gibi bu resimde ballığı ve kuluçkalığı görülmekte tahmini 20 kg mın üzerindede balı mevcut ana yeni olduğu için yumurtlama hızı çok yaygın altteki ballar yukarı taşınmış yumurtlama alanı açmak için ne yazıkki mühür yok en az 3/2si sırlansa çok iyi olacak

Hiç yorum yok: