ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

16 Mart 2009 Pazartesi

16 MART TA ARI KONTROLLERİ

bu gün önce atölyede cumartesi yetiştiremediğimiz kapaklardaki hava delikleri ile kovan diplerinden hava landırma deliklerini deldik önce kovanları koyduk okan kardeşin kamyonetine sonrasında eve uğrayarak önceden hazırladığım 4 teneke invert şurup ve arılığa götürmem gereken şeylari özelliklede jeneratörü koyduk arabaya ve arılığın yolunu tuttuk malzemeleri arılığa indirdikten sonra öğle ezanı okunuyordu vede güneşte bayağı ısıtıyordu çevreyi baktım dijital dereceye 14. 70 i gösteriyerdu bundan uygun zaman olmaz dedim bismillahirrahmanirrahim diyerek 1 teneke invert şurubu 5 litrelik pet şişelere aktardım.
başladım sıradan şuruplamaya vede kontrollere genel durumlar çok güzel 6ila 9 çıta arasındaki arılarda bal kemeri oldukça iyi 5 parmak cıvarında sağ ve soldaki çıtaların geneli dolu yavru durumu ise 4 ila 7 çıta arasında değişmekte yanlız üst resimdeki gibi 4 ve 5 çıta arasında arı olanlarda yavru had safhada ama balda bitmek üzere bu kovanda normal olarak 4 çıta arı var kabul ederek 4 çıtanın 2 çıtasında yavru var 2 ve 4 üncü çıtanında birer yüzünde bu gün doldurdum kutusunu yarın yine dolduracam pişman oldum niye çift şerbetlikkoymadım diye
boş alan kalmadı gibi
bu çıtadaki azıcık bal ve polen den ne çıkar

önceki yazımdada belirtiğim gibi mart sonunda kovanda kış arısı kalmamış olur allah nasip ederse
kara kovan da ise pek randıman yok gibi işte kara kovan sakıncalarından biriana durumunu göremiyon belkide bakanın dediği gibi ana eskidir randıman yok birde kovan içi o kadar nen oluyorki gazete ile dolduruyorum içini 10 -15 günde gazeteler leş gibi ipislak oluyor
kovanları ilk kat olarak çok inceltilmiş bezir yağı ile boyadım kuruduktan sonra diş cephe verniği HİCKSON DECOR marka vernikle vernikleyecem
msn de bir çok dostum sorardı altten havalandırmalı kovan kullandınmı diye 2004 yılında bir adet vardı havalandırmalı kovanım ama kışın arılar propolisle kapamışlardı bu seferde havalandırmalı yaptık hayırlısı olur inşallah
jenerator ise arılıktaki en büyük yardımcım bu gün gelirken onuda getirdim arılığa ağustoz ayından beri hiç çalıştırmamıştım içindeki benzınle bu gün 3-4 saat kadar aralıksız çalıştırdım boşta bununla el planyası degobaj matkap gibi aletler kullanabiliyom en önemlisi ise çıtaya mum takarken adaptörün ceyran temini başlı başına yeterli önceleri evde yapardım hanımla aramızda hep kara kedi olurdu.

Hiç yorum yok: