ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

26 Temmuz 2009 Pazar

arıları ziyaret

bu gün 3 hafta önce götürüp yeniçiftlik türkmen köyüne braktığımız arıların ziyaretine gittikdün kendisi ile dolaylıyollardan görüşme olasılığı bulduğun amca kızının kaynı aliriza sütlüoğlu ilede uzun yıllar dan sonra görüşme şansına eriştim. yine hemşerim bir abimle tlf da konuşurken adi zikredildi o da marmara ereğlisi tarafında olduğu vede arıcılık yaptığını söyleyince tlf nu varmı sende dedim var vereyim dedi aldım nosunu aradım ereğlide değilde yeni çiftlikte olduğunu söyledi nerede türkmen köyde dedim ve yarın gelecez deyince gelin bakalım siz kimden izin aldınızda buraya arı getirirsiniz dedi espiri olarak bu sabah gittik yeni çiftliğe tlf ettim biz geldik 3 dak içinde geldi bindik arabasına doğru arılığa kendiside 10 yıldır arıcılık yapıyor dedi hiç bakmayın durumlar iyi değil önce kendisibütün kovanları yokladı ağırlık olarak sadece 3 kovanı beğendi varsa bunlarda var dedi onlarda çok yavrulu olduğundan burada sağım yapamadığım kovanlar. 5 tane konanın vidalarını çözüp baktım özelliklede umutlu olduklarıma katta arı hiç kalmamış havada aşırı rüzgarlı idi daha fazla kurcalamadan kapatıp döndük yeni çiftliğe mehnet çiftçi abinin damadının dükkanına orada biraz oturduk abinin damadı bizi yemeğe götürecek aliriza abiye bir telefon eve misafir gelmiş acil gel bizde yemeğe onsuz gittik ve en önemliside fotoğraf makinem bozuldu tamirde telefonlada resim çekmeyi bir türlü akıl edemiyom. kovanların iç resimlerini çekecektim rüzgarın aşırı olması sebebiyle çekemedim.
en önemliside allah bu işten geçimini sağlayanların yardımcısı olsun bizim yaptığımız arıcılık hobiden biraz üstün ama ona bel bağlamış değilim allaha şükürler olsun. kamyoncuyu aradık trakya tarafına yük bulursan dönüşte arıları yükleyelim ondanda okeyi aldık bu arada bizim yörede yöre arıcılarının kudret balı dediği ve bende bir önceki yazımda yayınladığım böceğin salgıladığına inanmaktayım çünkü 4 sene öncesine kadar o böcekte yoktu salgı balıda olmuyordu.

Hiç yorum yok: