ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

3 Kasım 2009 Salı

uzun süren yağışlı ve soğuk havadan sonra arılar için güneşli güzel bir gün.

bu gün uzun geçen yağmurlu geçen günlerin ardından güzel güneşli bir gündü saat 14 cıvarlarınakadar arılar güzel hareketli idiler hatta polen gelişi bile küçümsenemeyecek derecede idi saat 14 ten sonra hava bulutlandı ve soğudu dışarda kalan arıların bir çoğu kovanına dönemedi bile fakat bu soğuk durumu fazla sürmedi ve arılar yeniden hareketlenmeye başladılar hatta zafer abi geldi bu arada 3 kovanını kontrol ettik ve şuruplarını verip kapadık. arılıktan genel görünüşbu yıl geçen yıl gibi ön kısımlarını fazla aşağıya kadar örtmedim

hemen arılıga ilk girişteki bölüm burada genellikle 2008 yılında trakyadan yakaladığımız arılar ile ali türkün hediye etiği 2 ana ve almanyadan gelen ananın bulunduğu kovanlar mevcut. buranın üzeri ışığı içeri gösteren branda ile örtülü idi ve arılar devamlı sanki oradan çıkabileceklermiş gibi içeri giren önden gelen ısığa değilde hep brandada patinaj etmekte idiler geçen ay bir siyasi partiden aldığımız brandayı bu gün zafer abi ile üzerine örttük o kadar büyük bir afişki uzunlamasına sadece 1 metre açık kaldı önden görüldüğü bezaz örtünün üstüne kadar arkadanda 1.5 metre kadar indi veböylece arıların içerde kalıp telef olmalarını önlemiş olduk.

burası ikinci kısım yer buradaki arıların tamamı kendim ürettiğim karnıyıl anaların bulunduğukovanlar sadece önü tamamen beyaz gözüken zafer abinin kovanı hariç yine zaferabinin kovanının yanındaki krem renkli kovan ın anası eylül ayında kesilmişti ana çıktı ekim ortalarında döllendi biraz zama yumurta attı yumurtalar kapanınca baktım normal işçi yumurtaları mesele kalmadı deyip beslemeye aldım mevcut 3 çıta cıvarında idi 1 çıta kapalı ve açık yavrulu çıta ilave ettim zinciri koparmamak için bu günde yine buna benzer bir kovanım vardı ekim ayının son günlerinde çıkmıştı ana yine o zamanlarda arı mevcudu 5 çıta idi denememaksadı ile birleştirme yapmadım başka kovanla bu günkü kontrolde arı mevcudu 1 çıtaya inmiş ana arı salkımın dışında kalıp ölmüş mevcut arı 3 çıta arasında salkım oluşmuş gibi bu 3 çıtadaki arıları alıp anası yeni döllenmiş kovana takviye ettim bu arıları zafer abininkini kontrol edip şurupladıktan sonra bi bunada bakalım ne oldu dedim baktık ana memeleri var her ne kadar kapalı işçi gözleride varsa erkek gözleri daha çoğunlukta idi şimdilik olduğu gibi braktım çarşambadan sonra diğer kolonilere dağıtım yaparım arı mevcutlarını

bu kısımda ise kafkastan tutunda irklarını bilmediğim ve üreme ve bal stoklarını iyi gördüğüm ve yıllardan beri arılığımı teşkil eden ırkler mevcut
burada 5 tane misafir var 2 tanede ana kutularından dönüştürdüğüm 2 ruşet kovanım biri 5 çıta diğeri ise 4 çıta ile kışa girdiler bakalım sonları ne olur anaları ise ekim ayı başlarında döllenip yumurlamaya başlamışlardı
polenli giriş yapan arıyı sonunda görüntüleyebildim çok resim çektim ama henüz makineyi çözemediğim için içlerinden en güzeli olan bu
birde ben bu kolonide varovayı bitiremedim ne ettimse olmadı mevcudu çok iyi yavru durumu güzeldi bu gün bakma fırsatım olmadıyanlız sabah saatlerinde arılığagidince bu manzara ile karşılaştım bu muslukta kalanlar ya atılanlar.
erkek arı kalmadı gibi bir şey ama son anasının öldüğünü gördüğümüz kovanda onlarca mevcut oradan çıkıp başka kovanlara girmeye çalışanlarkovandan çıkarılmakla kalmıyor öldürülmeyede çalışılıyor.

Hiç yorum yok: