ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

7 Nisan 2010 Çarşamba

alet işler el öğünur

alet işler el öğünür derler ya ne kadar doğruymuş meğersem kovan kapaklarına sac çakmak o kadar zor gelirdiki bana karamürselli yeftin kovancı adem yamak kardeşe yaptırttığım kovan kapaklarına uzun zamandır zor geldiğinden sac larını çakmamıştım nur arıcılık mehmet abiden kovanların saclarını çakarken kenarlarını ağaç tokmakla kıvırdığını gözlemledim bende dün kendime iyi kötü bir tokmak yaptım süper bir biçimde işler vede gayet düzgün bir şekilde halledebildim

üst teki iki resimde daha önceden yaptığım kapak sacları

maharet meğersem üst resimdeki ağaç takozda imiş


hatta merak ederdimki kovancılar nasıl bu kadar düzgün kıvırabildiklerini hemde sac a hiçbir zedeleme olmadan çok da güzel oluverdiler.



alt ve üstten delinip dörtlü tel gerilmiş çıtanın ilk kullanımını geçen yıl yapmıştım bal sağımında hiç bir çıta zaiyatı olmadığına şahit oldum geçen yıl 3 lü matkapla yanlardan deldiğim çıtaların bir kısmını dörtlü matkap geldikten sonra delip kullandım ve az öncede yazdığım gibi sağımdan sıfır zaiyat ile çıkardım çıtaları bu yıl geri kalan çıtaları dörtlü delip ihtiyacım olduğu kadarı ile tel gerip mum takmaktayım



dörtlü tele mum takmak o kadarda kolay oluyorki peteği çıtaya yerleştirip üst kısmına mum dökerek çıtaya kaynak ettikten sonra adaptörle teli peteğe kaynakladımmı işlem tamam.





3 yorum:

ÇAYLI dedi ki...

selamaleyküm.dogru söze ne denirki kolaylıklar

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

İnsan istediği zaman başaramıyacağı iş yoktur.Yeter ki iste ve çalış.Tabii isterkende yaşını unutma:)

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

a.s dostum doğruluğuna inandığımızdan yazma cesaretini gösterebildim.
a s bakanım elbetteki azmın elinden hiç birşey kurtulamaz. yaş oldu 52 ama ben arılığa girince 25 yaşında gibi hissediyom kendimi arıcı yaşlanmaz arıcı yorulmaz arıcı sıkılmaz arıcının gecesi gündüzü olmayan biri. hatırlatman için allah razı olsun inşallah hiç yaşlanmazsın bu günün gençleri yarının eğçarlari dur bileyisun dimi emica.canım allah hepimizin yardımcısı olsun hayırlı bol ürünlü nasip eder inşallah.ihtiyerım ama yetiştiremediğin işleri yapmaya da hazırım unutma haaaa.