ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

23 Haziran 2010 Çarşamba

arılığımda son durum

bu günkü kontrollerden önce hiç umudum yoktu bal hususunda sebebi ise 100 cıvarında ana arı yetiştirme kutusunu arılandırdım bunun 5o tanesi tam çıta olan 5 ve 3 ve çıtalı kovanlar dan oluşmakta idi bunlar şu anda resimlerde tek katlı gözüken kovanlardan oluşturdum yarım çıtalıları ise iki adet çıtalarını normal çıtaya ekleyerek katlı kovanlara vererek hem kabartılıp yumurta atıldığında üzerindeki arılarla birlıkte üretim kutularına alarak kolonilerimi oldukca güç kaybına uğrattım. en önemli sebep de mayıs ayı başında beslemeyi kestim ki gerek otsu gerek ise ağaç çiçeklerinden bal gelir düşüncesi ile beslemeyi kestim ama nisan ayındaki gibi akım devam etmeyince koloniler  nerede ise sönme noktasına geldi kestane bal akımı bir kaç gün daha geç başlamış olsaydı yeniden beslemeye karar verdiydim.
kestane balı akımı tüm hızı ile devam ederken 4 gün aralıksız yağan yağmur biraz olsun stokladıkları balları o sürede yeniden tükettiler geçen hafta çarşamba günü yusuf şimşak kardeş ile yaptığımız kontrollerde hiç balım olmayacağını düşünmekte idim
önümüzde ki pazar günü allah nasip ederse sağım yapmayı düşümekteyim bu gün bu vesile ile bir kontrol yapmak istedim konrollerde oldukça umutlandım o kadar olumsuzluğa rağmen 10 - 15 kasa balım olacağını gözlemledim
pazar günü şiddetli yağmur yağdıydı artık akım biter diye düşünmüştüm dün yani pazartesi günü saat 16 cıvarlarında arılığa gittiğimde arıların çok güzel bal çektiklerini gördüm.mis gibi bal kokusu vardı arılıkların içinde.   bu gün yine sabah saatlerinde iyi bal akımı oldu öğle sonrasında rüzgar esmeye başladı akım kesildi saat 14 cıvarlarında şiddetli yağmur devam etti meterolojinin   5 günlük raporuna göre artık burada artık kestane balı sezonu bittiği  gözükmekte.
arılarımın gücünü düşürmemiş olsaydım bu çıtalar dahada dolu olurdu. açık renkli çıtada genellikle ıhlamur ve böğürtlen balı doldurulmuş koyu renkli olanının ise üst kısımları kestane alt kısımları yine ıhlamur ve böğürtlen balı. ballar olgunlaşmış durumdalar silkeleyince bal damlamıyor.
polen tuzaklı olan kovanlarda aşırı polen stoğu oluşmadı ama yavru durumları oldukça fazla tuzaklı olmayan kovanlarda ise kuluçkalıklarda 5-6 çıta polen ile bloke olmuş durumlarda
önceki yıllarda kestane balı akımında bu şekılde yavru olduğunu hiç görmemiştim bu yarular trakyada ayçiçeğinde tarlacı olacaklar iyi bir bal akımı olursa karlı çıkarız herhalde. pazar günü sağımı yaptıktan sonra kovanlarımı hazırlayıp çarşamba günü de trakyaya götürmeyi düşünüyom allah nasip ederse

Hiç yorum yok: