ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

1 Temmuz 2010 Perşembe

cafer abinin arıları ve nokta gıdanın arılar için ürettiği meyve şekeri


  1. bu sayfaya yüklemeyi resimleri başka sayfaya yükleyip kopyalayıp buraya yapıştırdım ve de yayınladım.
  2. cumartesi günü öncelikle sait abinin kumburgazdan benim arılığa getirdiği kovanların sağımını yaptık 3 koloniden 20 çıta cıvarında balı oluştu biraz kumburgazın birazda kestane ve ıhlamur  karışımı süper bir aroması oldu. bu arada arı kuşları rahat brakmamaya başladı ana arı adayları kızcağızları oldukça çiftleşmeden dönmeyen olmakta. kendi arılarımı kısmi olarak sağdım sırları az olanları almadım geçen hafta cumartesi pazar günü bu günkü kontrollerimde sırlamalaryarıdan fazlayı geçti yarında nasip olursa onları sağarım ve de allah nasip ederse pazartesi akşamı götürürüz arılarımızı trakyaya
geçen hafta bal sağımı yaparken cafer abi tlf etti durumlar nasıl dedi hiç iyi değil dedim çünkü bu yıl kestane çiçeği açtı hemen yağmur yağdı ve 4 gün kadar yağış devam etti hava açınca açmayan kestaneler açtı güneşli günler 1 hafta kadar sürdü bu arada ıhlamurlar ve böğürtlenlerde açtı arılarımız süper nektar çekmeye başladı ıhlamurlar yarı açmış durumda iken yeniden yağışlar başladı 4 -5 gün kadar devam ettibu süreler içinde güçlü koloniler günlük olarak 2 kg cıvarında bal tükettiler zaten kısıtlı sürede çektikleri  balları tükettiler böylece bizlere bişey kalmadı yinede allaha çok şükür emeklerimizi boşa çıkarmadı.celelim cafer abiye 4 koloniden 50 kg dan az almam dedi arının gücünü bildiğim için olabilir dedim çünkü 3 koloni 3. ballık konulacak durumda idi 15-20 gün önce reşadiye köyüiki yakadan oluşmakta biri benim arıların olduğu yaka bir yakada cafer abi nin arılarının bulubduğu yaka cafer abinin arılarının bulunduğu yakada köyün yerli arıcılarıda bulunmakta ismail abi mustafa abi onlarla  cumada konuşmuştuk demişlerdiki kovanlarımızda arı kalmadı  bende düşüncemi söyledim kestane çiçeği arının ömrünü kısaltığından epeyce ölen olur dedim  bu gün cafer abinin arılarını kontrole gittiğimde gözlerime inanamadım kapağı açtım kovanda arı gözükmüyor acaba oğulmu verdi diye düşüne bildim baktım işaretli analar kovanlarda bu durumda ismail abi ile mustafa abinin gözlemleri doğruladı kovanda kuluçkalık haricinde hiç arı kalmadı tarlacı arı yok kadar eksildi buda demek oluyorki bu yaka daki villalarda aşırı ilaçlamalar olduki arılar bu kadar kırıldı 
haziran ayı başlarında temel peteğe ihtiyacım olan nikot yüksüklerini almaya gittiğimde nokta gıdadan ilyas beyle tanıştım meyvelerin özünden elde edilen şekerle arı şurubu yaptıklarını ve bu konuda çok iddalı olduklarını söyledi ben ilk bahar teşfiklerinde ve son bahar beslemelerinde invert şurup kullandığımı söyledim denememi tavsiye etti öncelikle kek yapmam gerektiğini söyleyincebu mamulle yapmamı önerdi ve 1 teneke üzüm özünden mamul şurupyolladı deneyip sonuçları yeniden paylaşacam sizlerle   bahar beslenmesi için kendilerine 2 adet koloni tahsis edecem ve bende diğer kolonilerimi invert şurupla besleyecem ve onlara tahsis edeceğim 2 koloni ayarında 2 koloniyide kıyaslama yapabilme amacı ile eşit şartlarda besleme yapacam ve sonuçlar yine sizler ile paylaşılacak  hazırlanan arı beslenmesi için hazırlanan meyve özlü şurup için iddia ettikleri konular üstteki iki resimde görülmekte

son

g
gönderilen teneke kargoda oldukça darp görmüş olacakki bayağı hasar görmüş

Hiç yorum yok: