ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

8 Eylül 2010 Çarşamba

formik asit ugulama sından ilk veriler

tüm arıcı dostlarımın  ve bütün islam aleminin Mübarek ramazan ayının meyvesi olan bayramı hoş ve sağlıklı geçirmeleri dileğiyle kutlar. içinde ramazan olan nince bayramlar dilerim .
dün uygulama olanağı bulduğum formikasit uygulamasında trakyadan gelen kolonilerde varova yoğunluğu umduğumun  üstünde tabanları telli yani açık olan kolonilerde henüz alt sürgülerini yapamadığımdan bir çok kolonide tesbit etme olasılığım sadece yere dökülenleri  gözlemlemekle kaldı.
şişelere 20 cc formik asit koydum tahtalarını önceden hazırlamıştım
bu yıl ramazanın tam kolonilri kışa hazırlama vaktine denk geldiğinden  işleri astık biraz kek vermeyi de varova mücadelesini de ardı ardına yapma zorunda kaldım hatta bazı kolonilerde temel petekli çıtalar bile durmakta üst resimde olduğugibi
dün arılığa giderken karton almayı unuttum  arılıkta başka maksatla kullandığım kartonlar vardı onları ortadan 2 ye bölerek çift kat olarak kullandım ama ne yazıkki 50 cc tamamı bitti  bu gün arılığa giderken 3 adet büyük karton aldım ve 10x15 olarak keserek bu gün  uygulama yapmadığım kolonilere yeniden uygulama yaptım
varova döküntüsu oldukça fazla canlı canlı  dolaşmaktai diler aslında video çektimama yüklemeya vaktim yokşu anda.ençok varova yönünden beni etkileyen konu tamolarakbilemiyorumbelkiana memesi vermeyi unuttumda kendi yumurtasına meme yaptı yada verdiğim memede de vardı kutuların birindeki anaların kanatları kemirilmişkontrol esnasında makine yanımda değildi.çekimi sonraya braktım sonrada unutu verdim.
9  eylül  2010    ilave edildi 
meme vermediğimi sandığım  kutu aslında son verdiğim memelerden birinden kanatları yenilmiş ana 21 adet meme dağıttım  kutulara 20 si mükemmel bir tanesine milli piyango çıkmış
unutkanlık kötü bir şey bu kutuyu 15 güneyakın süre nasıl olduda kontrol etmedim  halan ananın çıktığı aparat yerinde durmakta idi

Hiç yorum yok: