ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Eylül 2010 Salı

formik asit 2. uygulaması


bu gün kolonilerime 2. kez formik uygulaması yaptım dün ana kutularına laktik uygulamıştım bu gün bu gün yine 10 çıtanın altında olan kolonilere laktik uyguladım 10 çıta ve üzerin dekilere formik asit asidin 2. aşamasını yaptım 10 çıta olanlara30 cc olarak hazırladım formik asitleri benim şişeleri dik tutan tahtaların kalınlıkları 2 cm nin üzerinde olduğu için damlalıkların kartona değmesi için resimde de görüldüğü gibi biraz cık oydum tahtaları
2 katlı olanlara ise 50 cc olarak doldurdum şişelere birde hatırlatmam gereken konu kovanlarda formiğin akmadan sağlıklı bir şekilde buharlaşması için kovanın mümkün olduğu kadar düz olması gerekmektedir
katlı kolonilerimin bir çoğu polenlıkli kovanlarda olduğundan muslukları oldukça fazla açık durumda
altlarını tel altlık yaptığım kovanlar dada muslukları oldukça açık olarak yaptım

bu arada normal kovanda ve 2 şer çıta olan kolonilerde formikasit uygulamasını kovan tabanına koyup çuval ile daraltma yapmıştım bu  iki kolonide ana kaybı yaşandı bu koloniler dışardan gelen açlık oğulları idiler ikiside yan yana konulmuştu ki birleştirilip ana değişilip yaşamlarını devamını sağlamaktı onlar ben analarını öldürüp üzülmeyim diye ikiside bana yardımolsun diye analarını öldürdüler 
sonuçları  tek katlılarda perşembe  çıft katlılarda formik asitin biteceğini tahmin ettiğim cuma günü sonuçları allah nasip ederse  paylaşmak

Hiç yorum yok: