ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

2 Eylül 2010 Perşembe

ist arı yetiştiricileri birlik başkanı ve 2. başkanınının teftişinden olumlu not aldım



dün istanbul arı yetiştiricileri başkanı Onur ÇİLENG ve 2, başkan Niğmet ÇAVUŞOĞLU nun arılığıma yaptıkları ziyarette Onur beye karnıyıl saf kolonilerimi açarak kendince bazı testler yaparak arının saldırgan olmayışlarını çok beğenendi. Niğmet dayım ise karnıyıl arısı ile önceden tanışmış olduğu için başkanıma tanıtımda oldukça yardımcı oldu 
ana arı üretim kısmını da gezerek üretim hakkında kutu ve ruşet kulanımının avantaj ve dezavantaşları  ilebilgiler aldı sonuçta arılığımdaki düzenimi beğenerek arılığımdan ayrıldılar 2010 yılı üretimini sonlandırarak kutuların artık katlarını koyararak kışa  8 çıta ile sokmaya çalışacam öncelikle yapmam gereken normalçıtalardan esmer ve temiz olanlardan  kutuların çıtalarına uyarlamam çünkü yaptığım gözlemlerde kutulardakibeyaz ve açık sarı olan peteklere ananın yumurta atmadığı ve mecbur kalmadıkça bal bile koymuyorlar
bu yıl düne  kadar eşek arısına hiç rastlamamıştımarılığım civarında  dün ana arıkutuları cıvarında arılara saldırdığını gözlemledim ve fare yapışkanını camın uzerine sürerek arılığın çatısı üzerine koydum sonucu önümüzdeki günlerde görecez sarıcalar ise  su almaya gelen bütün ana arılarını gördükçe imha ettim bu yüzden henüz ortalıkta gözükmediler inşallah onların şerrinden allah korur bizi vearılarımızı.

1 yorum:

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

Üstad salamlar,

teftişin iyi geçmesine sevindim
allah çalışmalarında kolaylık verisin..

bilvesile Kadir geceni ve Ramazan baüyramını kutlarım.