ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Eylül 2010 Salı

ana arıkutularına laktik asit uygulaması

bugün ana arı çiftleştirme kutularındaki arılara laktik asit uygulaması uyguladım sağolsun doktorumdün akşam msn sohbetimizde kutulara ne kadar formik uygulayım dediğimde niye laktık uygulamıyorsun deyince banada daha kolay ve garanti olduğu düşüncesi belirdi en azından kış ıçıkarmak için kişlamaya hazırlanan yeni döllenmiş ana arılarım öldürülebilme riziko suna  girmiş olmadım  en azından 1 litre suya 200 cc  laktik asit ilava ederek iyice çalkaladım ve pompalayarak kutunun çıtaları üzerine  uyguladım
kutularda yavru mevcudu bir kaçı haricinde yok tu ve bu yavru olmayan kutularda tek uygulama yeterliolur düşüncesindeyim
ilaçlanmış bir çıta görünümü
 son anaların satışından sonra işlerimin yoğunluğundan dolayı epeyce bir zaman meme veremeden kendi memeleriile başbaşa brakmıştım son anda analar çıkmasına 3 gün kalarak kendi memelerini imha ederek yeniden meme verdim bu yüzden  bir çok kutuda yavru mevcudu kalmadı bu da ilaçlama işinde başarı oranımı oldukça yükseltti 
kutularda dikkatimi çeken konu taze gelen polenlerde en ufak mumkurdu etkisi olmadı  
bahar dan kalan polenlerde ise kurt oldukça etkili oldu ama arı güçlü olduğu için oluşan kurtçukları söküp attılar yere ve orada hakladıktan sonra dışarı attılar bu kutuda arı zayıf olsaydı kurt bütün kutuyu  çoktan haklamış olurdu
bu çıtayı metro kovana alarak polen bal stoklarının tüketilmesini sağlamaya çalışacam
bu yılın ana satışını sonlandırdım ve kutularda anaların seri bir şekilde yumurtlamalarını sağlayarak kutuları çift katlı olarak kışlamaya hazırlamak şuan 2 çıtanın altındakileri birleştirerek 20 kutu ile kışa sokacam bunun yanında 5 adet metro kovan bunların 2 tanesi 29 ar çıta onlar şimdi 20 çıta cıvarlarındalar ve 8-10 çıtada yavru mevcudu var.3 adedi ise 20 şer çıtadalar ve ama şu an içlerinde arı mevcutleri  8  ila10 çıtada.    10 adette çift taraflı ruşet bu çıft  taraflı ruşetleri normal 5 ve 6 çıtalık ruşetlere alarak daha güçlü bir şekilde kışlatmayı düşünmekteyim. 
kutulara normal çıtaların esmer  ve temiz olanlarından kesrek çıtalarına yerleştirdim ve  bu yöntemle ana arılar bu çıtalara daha hevesle yumurta atıyor hemde bal sotğu yapıyorlar. yarın kendimin tekkatlı olan arıları ile cıvarımdaki arıcı arkadaşların kolonilerini laktik asitle ilaçlamakki benim arılığımızda yapmış olduğumuz uygulamada başarı yüzdemiz artsın.katlı kovanlarımızda ise yeniden 2. aşama formik asit uygulaması yapmak allah nasip ederse tabiki.

Hiç yorum yok: