ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

16 Ekim 2011 Pazar

varova üreticisi ben

 bir çok arıcı kardeşlerim yayınladıkları resimleri gördükçekendi kendime öğunuyordum ki benim kolonilerde allahtan böyle aşırı varova yok diyordum çünkü ilk formik asit uygulamamda dökülen varova miktarı bunun onda biri kadar bile değildi ilk uygulamadan ne kadar vakit geçtiğini unuttum bu hafta başı havalar daha fazla soğumadan bu işi bitireyim dedim ve uygulamayı yaptım bilindiği üzere benim  kovanlarımın   altı anti varova tabanlı ve polen tuzağı takılıp sökülebilen şekilde olduğundan musluklar oldukça açık azıcıkda tabanı açık tutuyorum ki asitin içerde yoğunlaşmadan dişarıya çıkabilmesi için

                                   
 bu gün çekmeceleri çektiğimde gördüğüm manzaralara neredeyse  olmayan aklımı yitirecektim neyse allaha çok şükür ki biraz olsun arılarımı hafifletebildiğime sevindim




kolonilerimin trakyaya götürdüklerim deki varova miktarları çok aşırı derecelerde  bu gördüğüm manzara demek oluyorki önümüzdeki günlerde havalar müsait olunca bir üçüncü seans yapma mecburiyetindeyim
 varovanın yanında tabanlarda aşırı derecede su mevcudu  bunun 2 sebebi olduğunu düşünmekteyim 1. si kolonilerde şu anda üzerinde kek var keki işleyebilmeleri için aşırı derecede suya vurmaktalar 2. si ise havaların güneşli olduğu günlerde sarmaşıklardan çok süper nektar çektiklerini gözlemledim
 nektarın suyunu uçurmakla oluşan buhar havaların soğuk olması ile tabana değdiğinde suya dönüşmekte

havaların bozuk olması tabana düşen herşeyin  küflenmesine sebep olmakta tabanları ızgaralı olması sebebi ile ızgaradan aşağıya düşüyor ve arılarımın yorulmasını önlemekte

Hiç yorum yok: