ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Mart 2012 Çarşamba

14 mart arılıkta bahar bakımlarını başlattım.

değerli arıcı kardeşlerim bu konuyu bir çok kez işledik kekin kullanımı ile ilgili gerek ben gerekse birçok blogcu kardeşimiz gelen telefonlardan belli olduğu kadarı ile anlatamıyormuyuz yoksa anlamak mı istemiyorlar anlamadım gitti hatta bu gün arıları şuruplarken bu yıl ruşet kovanda kışlama ile ilgili anılarım aklıma geldi 50 tane cıvarında ruşet kovanım bulunnmakta çok nadir  bir kaç tanesine ihtiyaç ya duyarım yada duymam .kek mevzuunu ayrıntılı bir şekilde işlediğim konunun linki aşağıda mevcut isteyen arkadaşlarım arzu erseler linki tıklayarak bilgi edinebilirler.
http://arivearicidostu.blogspot.com/2011/11/11-11-2011-kek-ile-ilgili-bazi-konular.html
    1. konu karnıyoldan başka ırklarla çalışırken hiç bir zaman 5-6 çıtanın üstünde arı ile kışa girmemiz mümkün değildi  bu yüzden 6 çıtada olsa 7 çıtada olsa 5 çıtada sıkıştırıyordum bu şekilde kışlamaya giriyorduk
     2. konu ise sanki çok büyük marıfet yapıyormuşuz gibi koyuyorduk üzerine keki kış boyunca arılarımız bahara ya 1-2 çıta çıkarlardı yada çıkamaz lardı  söyleyeceğim şu ki arkadaşlar niye kek diye tutturup gidiyonuz. bahara geldiğimiz şu günlerde kış arısının ömrü zaten bitmek üzere kek varip de ömrünü çabuklaştırdığımızın farkındamıyız hakeza donmuş bal da aynı kek gibi arı bunları işlemek için su almaya gidecek suya giden arının % 50 si suyun soğukluğu nedeniyle dilini suya değer değmez felç olacak ölüp gidecek şunu unutmayın hava soğuk kapak açılmaz dişe dedemden kalan töreleri brakalım artık hazırlayın şurubu verin arınıza şurupdan hem bal ihtiyacını gidersin hem su ihtiyacını allahın selameti üstüne olsun onlar sağ sen selamet.
bu yıl mevsim çok değişik saati saatine, günü gününe ve haftası haftasına uymayan çok ayrıcalıklı bir şekilde seyretmekte herşeyin sahibi yüce mevlamıza şükürler olsun o biz ne ye laik isek o bizi onunla mükafatlandırır. 10 gün kadar önce çekmiştim bu söğütün resmini neredeyse arı konacak vaziyete geldiydi 
bu günkü çektiğim resimde ise oldukça küsmüş gözükmekte  soğuk geçen günlerden yağan kardan inşallah etkilenmemiştirde arılarımın polen ihtiyaçlarını tedarik ederler
bu gün yine şuruplama yaptım kolonilerimde hava soğuk tu ama soğuktan zarar gelmez açlıktan ölmesinlerde açmakla kaybettirdiğim ısıyı verdiğim invert şurupla fazlasıyla sağlarlar.genellikle durumlar fena sayılmaz sadece sezon sonunda ana kutularını koloniye dönüştürdüklerimde resimdede görüldüğü üzere  durumdalar.
koloniler güçlü olduğundan yavru durumları da güce göre 4.5 çıta arasında bulunmakta hem kalabalık mevcut hem yavru mevcut ler çok çabuk tükendiğinden ilave besin ihticini gidermek gerekir
çok enterasan bu koloni arkakısımlarda tabana kadar sırlı bal mevcudu bulunmakta arı öntarafta salkım yapmış durumda  tabanlar bu güne kadar açık durumda idi bu gün bütün tabanların altlıklarını taktım çünkü yavru faaliyeti çok daha genişleyecek düşüncesindeyim.
üsten kontrol edilince sırlı ballar gözükmekte ama çok az mıktardalar bu yüzden üstteki görüntüye aldanmamak lazım.
bu kolonim saf analılardan biri idi kesmiş anayı şubat ayı kontrollerimde anasız olduğunu gözlemlemiştim daha önceki yazımdada belirtmiştim f1 anayı kafesle verdim ertesi gün direk saldım bu günkü kontrolde sadece anayı görmek için çıta çektim ama inci gibi sütlenmiş yumurtaları görünce fazla karıştırmadan tapadım

Hiç yorum yok: