ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

26 Ağustos 2013 Pazartesi

KIŞ NÜFÜSÜNÜN OLUŞTURULMASI NA BAŞLANGIÇ

 bu günkü arılıktaki ziyaretçim rize çayelinden (mapavriden) arıcı dostum Birol ÇOMOĞLU  kışlamaya sokacağım ana kutularının 2 tanesinin anasını verdim inşalah hayırlı uğurlu olur.
 evet değerli arıcı dostlarım Trakya sezonu bitti balımızı sağdık süzdük kış arılatrını oluşturma  hazırlıklarına dan başladık.tabiki her arılığa giderken makine götüme olanağım olmadığından bu gün yaptığım çalışmalar ile ilgili bu gün resimlerini çekip yaptıklarımı izaha çalışacam sağımı yaptıktan sonra kuluçkalıklardan 4 çıta ballı polenli olan larını alıp  yerlerine ballarını süzdüp yalattırıp temizlettiğim esmer peteklerden 4 tane koloninin mevcutüne göre yerleştirip
 varova mücadelesini BEK organiğin numune olarak yolladığı ilaç ve aparatlar ile yaptım tabiki buna paralel olarak formik asit ilede uygulama yaptım fakat bek organiğin asitlerinde döküntüler daha yoğundu koloni güçleri aynı idi ama varova bulaşıklığı aynı olmayabilir. bu resim örnek olarak konulmuştur normal varova mücadelesi 5 gün önce yapıldı 
 buna paralel olarak bu gün kek verdim ve kek verirkende çapraz olarak da asitleri değiştirdim formik kulandığıma bek organiğinkini  bekinkine formik kullandım. İstanbul yöresi olarak kek ile ana arıyı kekleyerek yumurta atması sağlıyorum bu sistem kasım başı yada sonuna kadar devam edecek hava durumuna göre. o günden sonra sıkı bir şuruplama yapıp kışa  kolonileri sorunsuz girmelerini sağlayacağım.
 kış arısını oluşturmada bu tür çıtaları kullanmaktayım bu yıl  kuluçkalıktaki bal oranı oldukça fazla olduğundan bal kemeri oluşturmadan verdim bu çıtaların bir çoğuna yavru atılmış tı sonkontrolümde resimleme şansım yoktu tabi o gün için.
 
bu yıl yine her yıl olduğu gibi eşek arıları ile sıkıntıdayım fakat önceki yıllarda olduğu kadar değil görünmeye başladığı ilk günden beri mücadeleye devam ettiğimden çok aşırı yoklar yeni arıcı dostlar için önce tarifini yapayım örneğin  fiber gas  üzerine fare yapışkanını yayarak  bir adet eşek arısını öldürerek yapışkanın üzerine atıyorum  resimde görükdüğü üzere  2-3 günde 5-10 tane yapışmakta 4. gün temizleyerek yeniden ilaçlayıp  yeniliyorum sebebi ise 4. günden sonra yapışkanlık özelliği kaybolmakta. sarıcalarda ise telli kapanladan oldukça memnunum içine ciğeri takıyom o gün onlarca yakalanmakta bu aralarda markette ciğer brakmadım sayılır.

Hiç yorum yok: