ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

27 Mart 2008 Perşembe

NEREYE NİYET NEREYE KISMET


bu sabah her zamanki gibi erkenden işe gitmek için çıktım evden ve çalşacağım yere gittim henüz açılmamış tlf ettim sahibineiçeride yiz dedi arka kapıdan girdim içeri diğer çalışanlar gelmemiş ler hayırdır dedim abi birazdan bizde gidecez dedi sahip iyi dedim bende çıkıp gideyim olurmu olur dedi mis gibi güneşli hava arayıpta bulamayacağım bir hava eve geldim şarjlı matkabı aldım doğru arılığa ama en önemli şeyi unuttum fotoğraf makinesini. gittim arılığa dış görünüm gayet güzel. 14 marta ruşetlere aldığım kovanlar da kimisimde 3 kimisinde 4 çıta vardı bu gün açtığımda arıların fazlalığı kovanın köşesinde duruyorlar soldan son çıtayı aralayarak arasına kabarmış çıta koydum hemen hemen tamamına yakınına.yanlız ne hikmetse üç kovanım çok zayıf biride 8 mart ta muhteşem ağabi ile yaptığımız kontrolde içinde ana ve 20 cıvarı arı bulunan kovan yine çok zayıf üstelikte ana arı arıların işgal etmedikleri yerlerede yumurta atmış birde ona takviye içn 1 çıta çektiğim kovan oysaki o trihte 7 çıta ful arı vardı bu gün ise 2 çıta arı yok sayılacak kadar az bir kaç tane kapalı yavruları açtım yavru çürüklüğü varmı diye gayet normal arılar canlı içinde koku deseniz yok arıların kaplamadığı çıtalarda çıkmadan ölen arı yok velasıl anlayamadım.nasip olurda pazar günü hava güzel olursa zayıf kovanlara yeniden takviye yapacam.bu gun yine butün terslikler üstümde idi şurup vercektim arılıkta tüp bitmiş bütün kovanlara şuruplukları yerleştirdim donmuş bal vardı içine biraz su kattım güneşte erite bildiğim kadar erittim akşam üzeri verdim zayıf olanlar hariç.bu gün güzel polen gelişide vardı velasıl bu gün arılıkta süper bir gün geçirdim.

1 yorum:

ariciahmet dedi ki...

asim kardeşim hayırlı akşamlar
7 çıtadan 2 çıtaya bir arı düşüyorsa kovandada hastalık yoksa sorunu çevrede ara.
msn kapandi yeni msn em

narmanliarici@hotmail.com