ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

5 Nisan 2008 Cumartesi

erken ilk bahar ve arılar

27 martta 3 zayıf kovan hariç hepsine kekin yanında eritilmiş bal takviyesi yapmıştım bu gün öğleden sonra arılığa yolum düştü 1 haftayı aşkın süredir hava şartları sebebiyle gidememiştim mevsimin bahar oluşu yavru üreme dönemi 7 çıtanın 5 inde yavru var ama bal yok denecek kadar az
kek ve yine eritilmiş bal takviyesi yaptım taza polen stokları hava şartlarına nazaren fena sayılmaz ama mühürlü ballar neredeyse tükenmek üzere

7 çıtanın 5 inde yavru var çikan yavruların yerlerine yeniden yumurta atılmış

arıcı laz olurda kara kovanı olmazmı.1999 yılında cevizliden alemdağa taşındığımda macera olsun diye 3 ortak bu kara kovanı satın almıştık o yıl 5 er kilodan fazla bal almıştık bu kovandan ertesi yıl çok oğul verdi ve sonuçta söndü 3 ortağın o yıl 20 den fazla kovanı oldu ertesi bahara toplam 8 tane kaldı arılar ortakların birinin bahçesinde devamlı gidip bakım yapamıyorum o yılda kestane balı olmayınca trakyaya giderken birleştirdik 3 tane kayda değer kovan yaptık 3 teneke balımız oldu benim ortaklık harici 11 kovanım daha var sonuçta getir götür sağım vs bütün iş benim üstümde bu günün parasıyla 150 ytl masraf benim ortaklara fazla geldi oysaki kendilerine sadece 20 ytl düşmekte idi diğer kısım benim nasıl olsa 1 er teneke balı zulaya çektiler laf edilince daha kovanlar trakyadan gelmeden ya alın ya satın bu iş burada biter dedim istemeye istemeye satmak zorunda kaldılar çünkü ortak olarak elimi dahi sürmeyecektimsonuçta ayrıldık boş kovanlar v s toplam 150 ytl ödedim onlara bu kara kovan da oradan kalan geçen sene trakyaya beraber gittiğimiz dostum bana ver doldurayım balı bölüşürüz dedi aldı nedense vaz geçti şimdi kovanı geri getirdi.benim de kara kovana hiç havesliğim yok ama bu yıl nasip olursa dolduracam.








1 yorum:

muratakın dedi ki...

Say�n As�m Kad�o�lu:
Ar�cl�k maceras�n�n birinci d�nemini okudum herkesin ba��na gelen olaylar, �nemli olan bu i�i azimle y�r�tmek.
�er�eve �zerine kekleri veri�in dikkatimi �ekti sonunda pislik kalmayacak.
iyi g�nler.