ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Nisan 2008 Perşembe

tedavisi olmayan bulaşınca kurtulamayan arıcı dostlarıma

yeni arıcı dostlarım için hemşerim arıcı abimden 2 kovan satın aldım taaaa gecen cuma günü reşadiye köyünden alemdağın merkezine getirdim bakım yapıp tekrar arıcı adayları dostlarıma reşadiyeye götürme maksadıyla bakımları ancak fırst bulup salı günü yapabildim ama sallıdan bu tarafada bilgisayarın azizliğine uğradım yükleme yapamadım resim yüklerken hep hata verdi sonunda yükleyebildim iç durumları aşağıdaki resimdede görüldüğü üzere fena sayılmaz bazı olumsuz durumlar olmazsa.









13 çıta arı var 11 çıtada yumurta var kabarmıl olan çıtaları gayet düzgün ama kabarmamışlar felaket7 çıta birinden 5 çıta birinden temel peteklı çıtayı alıp yerine yenilerini verdim sahiplerine hayırlı olur inşallah







anlamadığım mevzu arıcılık bu kadar basitmi şu çıtaya mum takılış şekline bakın.










2 kovandan 12 çıta çıkarıp imha ettim bu çıtaları arılar kabartsa oğul vermeyen cins bile olsa oğul vermesi kaçınılmaz.









2 yorum:

Şükrü KOCA dedi ki...

Hayırlı işler Sayın Asım Abiciğim "2 kovandan 12 çıta çıkarıp imha ettim bu çıtaları arılar kabartsa oğul vermeyen cins bile olsa oğul vermesi kaçınılmaz." demişsiniz arı niçin oğula giderdi? açıklama yapabilir misiniz? Benim gibi acemi arıcılar da öğrensin. Erkek arı gözü mü çoktu? Neden? Saygılar Kolay gelsin Isparta dan Şükrü KOCA

Unknown dedi ki...

hocam sorunuzun yanıtını önce imha ettiğim çıtalara dikkatli bakarsanız anlayabilirsiniz zannedersem temel petekler çıtaya çok basit şekilde düzgün olmayan bir şekilde takılmışlardı bu konuyu geçtiğimiz yıl beyaz kovanda deteylıca işlemiştik demek istediğim şu temel petek düzgün bir şekilde çerçeveye takılmamış olduğundan kabartma işlemide düzgün olmayacağından yada arının bu kısımları kemireceğinden bozukluk meydana gelecek kuluçkalık içindeki her bozuk çerçeve arının oğula gitme sebeplerinin başında gelir saygı ve sevgiler kolay gelsin.