ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

24 Mart 2009 Salı

genel bakım ve kontrol

bu gün hava rüzgarlı olmasına nazaren güneşli ve sıcak bir gündü bir ara ısıyı ölçtüğümde 17 derece idi. sağ olsun kerim yener hocam alemdağdan reşadiyeye arılığa kadar götürdü beni biraz teftişten sonra o tekrar döndü alemdağa derse yetişmeliydi. iyi bir çalışma vardı arılarda rüzgara karşılık. yapmam gereken işlerden biri yeni yaptığım kovanların musluk kısımlarını koyu sarıya boyadım. bu arada bizim iç işleri bakanı arılığa teşrif ettiler ve şuruplamaya başladık bir kısımdaki şuruplama bittikten sonra 2. kısıma geçtik buradakı koloniler tesadufen hepsi 7-8-9 çıtalar içlerindeki ıslaklıklar dikkatimi çekti hazırda olan kovana hemen aktardık şurubu verdik kapadık. diğeri baştan başa hepsi aynı hepsını değiştik sadece resimin sağındaki ikisi harıç yeniledik kovanlarını yavru durumları mükemmel 5 ila 6 çıta da yavrular var henüz erkek yumurtası göremedik sadece bir kovan da 2 tane gördük onlarda çıtanın tam ortasında biz burdayız dercesine belirgindiler zaten havanın rüzgarlı oluşundan pür dikkat konrol yapamadık yavru var günlük yumurta var tamam kapa bu gün hanım olmasa bu işler biraz zor biterdi iş. o kadar yoğun tempoda devam ettiki resim bile çekmek aklımıza gelmedi. şimdi çıkan kovanların bakımı boyası yapıldıktan sonra yeni yapılanlar vede içi kabarmış petek, ballı petek olanlar ballıklara alınıp genel bir bakım sonrasında bütün kovanlar aktarılma işlemi bitmiş olacak nasip olursa. artık bakım onarım işleri bittikten sonrada önumüzdeki hafta ortalarından itibaren temel petek vermeye başlarım bazı kovanlara .şuruplukların alt larına petek örenler var girdide biraz daha artarsa işler yolunda olur artık bence bahar geldı herkese hayırlı uğurlu olsun.
bu günkü kara kovanın hareketliliği polen taşıyışı beni bayağı umutlandırdı o anda çekim yapamadım bari işim bitince çekeyim dedim bilindiği üzere içinde aşırı boş yer olduğundan duvarlar bem beyaz olmuştu gazeteleri hiç açmadan olduğu gibi çataldan geriye olduğu gibi itifledim şimdi durum iyi gözüküyor kerim hoca ana kontrolü için fikir vermişti sonra içine bi bakalım içine bakınca ooo bu iyi adam olur, espiri olsun diye bu kadar gazeteyi okuyacaklarmı dedi.

5 yorum:

Mustafa Hilmi dedi ki...

Selamünaleyküm
Allah işinizi denk getirsin balınız bereketli olsun sana köyünü hatırlattıgım için üzgünüm
ben Afyon Bolvadin ilçesinde ikamet ediyorum herşey için Allah(cc)razı olsun

kadıoğlu dedi ki...

ve aleyküm selam abi allah razı olsun iyiki o günleri yaşattın bana allah razı olsun niye üzülüyonki sanada tekrar kovanların hayırlı olsun kazancınız bol ve bereketli olsun.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım abi o havada iyi kontrol yapabildin.Ben cesaret edipte bir çıta çekemedim bile.Hem hava soğuk,hemde aşırı rüzgarlı geldi bana.

Bu arada Sezar'ın hakkı Sezar!a.İçişleri bakanını hatırlaman güzel.

UĞUR GÖK dedi ki...

Asım abi maşaallah arıların durumu iyi inşaallah güzel bir sezon olur kolay gelsin işleriniz

kadıoğlu dedi ki...

yusuf kardeşim bildiğin üzere benim arılık 3 tarafı tamamen kapalı ön kısmının da yarısı kapali bu benim için büyük avantaj rüzgara rağmen ısı mükemmeldi buradada bir avantajım var brandaya vuran buneş içieriyi daha sıcak ediyordu
iç işleri bakanını hatırlamadığım an varmı bilmemki.
uğur kardeş inşallah allah uğraşılarımızın karşılığını verir sağolun bu güzellikler bütün arıcı dostlarımada nasıp olur inşallah