ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

5 Ocak 2008 Cumartesi

gerçek alman malı bayer firmasının ürettiği perizin harıcındeki X firmaların üretmiş olduğu perizin

bütün arıcı dostlarıma iyi günler dileğiyle yazıma başlıyorum bu gün saat 13 00 cıvarlarında Kerim YENER hocamla birlikte kastamonu kökenli alemdağ ekşioğlu mahallesinde oturup evinin karşısındaki dükkanında kovan imalatı yapan ve ülkemizin bir çok yöresinde arıcılık yapan Mehmet ÇİFTÇİ ağabimizin ziyaretine gittik.
geçen yıl çambalı mevsiminden sonra kovanlarını asi nehri kenarında çit le çevrili bir yerde arazide nehrin taşması sonucu 100 lerce kovanı telef oldu.
bu yılda yine trakya dönüşü kovanlarını paşa köy cıvarında fundaya götürdü ve iyi bir varova bakımı yapamadığından dolayı yine kendi deyimi ile 150 cıvarı kovanı sönmüştür.
yine bu gün kendisiyle birlikte tekirdağa arıları beraber götürdüğümüz arıcı arkadaşıma sordum durumlarını çünkü o X firmasının bayer patenti altında üretilen perizinini kullan mıştı varova mücadelesinde sonuç 2005 yılında benim başıma geldiği gibi lavralardan önce varova hilleti çıkınca arılar içinde çıkamadan ölmüşler ve 10 cıvarı kolonisi sönmüş ve diğer kolonilerin durumlarıda iyi değil konuyla ilgili araştırmam bununlada kalmayıp RİZE- PAZAR tütüncüler köyünden arıcı mehmet amcayla rastlaştık alemdağda kışın buradaki oğlunun yanında kalmakta sordum arılarının durumlarını zaten dedi benim beyaz kovanda işlediğim böğürtlen dikenleri yok etme amacıyla arı kolonisi sayısı bitme noktasına gelmiş dedi varovadan sordum 40 ytl ye perizin almış çerçevelere püskurtme yöntemiyle yaptım dedi 3 kere randıman alamadım dedi sonra başka bir ilaç yaptım avuç avuç döküldü dedi tabiki bu abimizde birkaç kolonisinikayıp ettikten sonra benim esas anlatmak istediğim şu Kerim hocanın dediğine göre alman Bayer firmasının ürettiği perizin in içinde 50 cc lik şırıngası içinde oluyormuş ben henüz o ilaçla tanışamadım vede fiyatı 70 ytl imiş. 40 ytl cıvarındaki ilaçları kullanan arıcı kardeşlerime hüstana uğramama maksadıyla geçte olsa bir uyarı olsun çünkü şu anda lavra olmadığı için varova arıların sırtlarında barınmaktalar ve koloni çöküşlerine sebep olmaktalar.

Hiç yorum yok: