ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

7 Aralık 2008 Pazar

bambus arıları ve oksalik uygulaması

bu gün hava kısmen kapalı fakat soğuk olmayan bir gün vardı öğle namazını kıldıktan sonragittim arılığa önce ana kutusundaki bambusu azat ettim daha sonra depoda poşet içinde şeker vardı 1 kg zaten oksalik asitleride 75-80 gr lık olararak poşetlemiştim hemen hazırladım öncelikle pürene paşa köye götürdüğüm arıları ilaçladım
bu arılığın tezgahı dışa çok yakın olduğu için önünün brandasını da gerdim yağmur yağınca kovanlar ıslanmaz.
kovanı ilaçlamak için açtığımda yaz günlerini anımsadım üst kısımlarını beyazlatmışlar neredeyse katlık olmak üzere
bizim bambus sarbest kaldıktan sonra epey bir zaman sonra kovana girerken gördüm baktım rerini buldu açip resimledim.
buda başka biri 1 hafta önce invert şurubu vermiştim bu kovana oksalik vermek için açınca hemen uçuverdi.çok az bişey kalmıştı altında herhalde arıların koymaya yeri kalmamışki çok ağır alıyorlar şurubu
bu bambusta oksalik hazıtladığım pet şişenin dibibde delik vardıda sızıntıları emiyor
bir diğeri şişeyi çalkalayınca kapaktan sızdı her halde onu emmeye çalışıyor arılıkta bu gun 10 cıvarında bambus arısı vardı her kovan açışımda sanki yağmacı arılar gibi hucum etmekte idiler.bal arıları mecbur kaldıkları için bir birlerini yalamaktalar oysaki bambuslar bu tada bayılıyorlar ancak eve gelince aklıma geldi keşke bir kaba koysamda sunsam onlara.

Hiç yorum yok: