ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

13 Aralık 2008 Cumartesi

üçüncu arılığın düzenlenmesi

daha önce kereste olmayışı sebebi ile çok basit bir şekilde kovanların ıslanmaması için çadır şeklinde içinde çalışılması mümkün olmayan bir yapıda idi bu gün önce yeni doğana gittim çıkma kereste satan yer orada idi oradan sultanbeyline yapı merkezi (baraj yolu) mevkiine taşındığını söylediler bilmiyordum orayı en iyisi modokonun orada var oradan alırım diye oraya gittim tamamen palet işine dönmüşler ya kuruluk odun ya palet bu arada öğle ezanı okunuyor yağmurda bayağı fazlalaştı diğer dükkanlarını tarif ettiler belki orda bulursun diye arası 2 km yinede yürüdüm bu mesafeyi ordada yok bindim ordan yenidoğan-sarıgazi otobüslerine dedim yapımalzemeleri oradan geçiyoz deyince oh be dedim gittim oraya bizim hurda keresteciye ama diğer iki hurdacıyı hep palet te görünce korka korka gittim girdim içeriye ne ararsan var çıkma kereste olarak ihtiyacım kadar keresteyi aldım 130 kg a yakın kg fiyatı 6,5 lira 80 ytl verdim doğru alemdağ reşadiye ye yağmur kesene kadar bekledim biraz sonra işe devam.
önceki içinde gezilemiyen ve sadece kovanları ıslanmaktan koruyan örtü yıkılarak yerine yenisi ve kalıcı sistemde yapılmaya başlandı
birde arılıkta çalışırken yağmurdan sonra gök kuşağı oluştu hayatım boyunca hatırladığım kadarı ile hiç bu kadar yakın dan görmemiştim.
akşam ezanı okunuyordu ancak kovanların üzerini örtecek kadar yerin iskeletini bitirebildim ve geçici olarak brandayı üzerine örttüm.nasip olursada yarın tamamlarım inşallah.



yağmur kesildi çok hafif bir güneş görünür gibi oldu bizim muğlalı hemen dışarda oysaki diğer kovanlardan tek bir arı çıkışı bile yoktu.

Hiç yorum yok: