ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

23 Haziran 2009 Salı

eşkiya tavuğu 2

bu gün msn de yusuf şimsak ile konuşurken mevzumuz eşkiya tavuğu idi. saat 10 da karkmıştım kahvaltı 11 de yapıp arılığa gitmeye niyetli idim bilgisayarı açtım msn de şimşak var biraz konuştuk yok yapamazsın yakarsın v.s. sonra gittim arılığa önce zafer abinin dün akşamki kaçağı kontrole çıktım ağaca bir kısmı koyduğum kutuya girmiş bir kısmı değilde bir kaç tane bir şeyin üzerine topak oluşturmuşlar avucuma aldım içinde ana arı neyse zoraki kurtardım koydum kafese aradım zaferi bu gün araç muaynesini yaptıracaktı dedi işim bitti geleyimmi gel dedim hemde eşkiya tavuğu yaparız markete baktım köydeki tavuk yok getir dedim getirdi.tuzladım hazırladım.
sonrasında şimşaktan çektiğim kopya ile çarmığa germeye ikna ettim tavuğu
aparatın içini soğan patates biberle takviye ederek yerini hazırladım ve hafızamda kaldığı şekilde hazırladım yeri
bağırdı çağırdı isede tenekenin içine hapsettim sonra birazda toprak ile etrafını kapadım
ve ustamdan çektiğim kopya ile ateşi bir yerden başlayarak dört tarafa yaydım ve 35 dakika devamlı ateşledim
ve 35 dakika ateşi hararetli bir şekilde yakmaya devam ettim amma hava lodoslu olduğundan ateş tenekenin etrafında yanmaktan ziyade başka yönlere savruldu 35 dakika sonunda ateşi yavaş yavaş söndürerek tenekeyi açtım
zafer abi bu pişmedi nar gibi kızarmadı dedi tekrar kapadı tenekeyi birazdaha ateşi yakmaya devam etti ben öğle namazını kılıncaya kadar ateşi yakmaya devam etti
tavuk içerde rahat durmadı herhaldeki bir tarafı çarmıktan düştü yinede ilk denememizde kömür etmeden karnımızı doyurduk inşallah birdahaki sefere başka dostlarlada birlikte yeniden denemesini yaparız
zafer abim sabahta kahvaltı yapmadan çıkmış evden 16 cıvarlarına kadaraç iyi beklemiş eşkiya tavuğuda aç karnına iyi gider yüzüde gülüyor. eyvah karnıyıl analarım gitti derken birinide yakaladık en çok ta buna sevinmiştir garibim.
bu gün havanın lodoslu olması münasebeti ile arı kestane ve ihlamurdan getirisi yok tu böğürlen ile
zevci abinin ilk baharda sepet yapmayı öğrettiği asmanın çiçeklerine akın etmişlerdi
bu vesile ileo yayını yaptığımızda bazı arıcı dostlarım bitkinin nasıl bir şey olduğunu sormakta idiler adını bilmediğim için bilgi verememiştim şimdi resime bakarsalar daha iyi tanırlar üzüm asması gibi ağaçlara sarılır vede resimlerde görülen çiçeği açarlar arılar içinde iyi bir polen kaynağıdır.

7 yorum:

muratakın dedi ki...

Asım Bey:
Eşkiya tavuğuna iyi alıştınız.
yapımıda kolay, birgün tadına elbet bizde bakacağız.
Şöyle elimiz bir rahatlasında.

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım abi afiyet olsun.Çiğ miğ eşkiyanın üstesinden gelmişsiniz.Sizin gibi pehlivanların karşısında direnmesi de beklenemezdi doğrusu.Bari diyorum gün batımına eşkiyanın resmini çekmiş olsaydınız eşkiyanın rengi de nar gibi olurdu.

Unknown dedi ki...

murat abi sen gel yeterki her an yaparım sana topu topu 30 dakikalık iş. yusuf kardeş her ne kadar nar gibi kızarmadı isede zafer üstad ikinci kez hapsettikten sonra kızarmadı isede pişme kıvamı tamdı

-TUTKUN ARICI- dedi ki...

Asım ağa zafer ağa ile birlik olup çökmüşsünüz eşkiyanın üstüne sonunda korkub piştim ben dedirtmişsiniz,hadi afiyet olsun

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Sayı akrabam; Tavuğu çarmıha germeden kazığa oturtarak(parçalamadan yani) deneseniz birde ateşleme süresini fazla alevlendirmeden 45 dakikaya çıkartırsanız nar gibi kızaracağı kanaatindeyim tecrübelerime gçre:)
Ayrıca alta koyduğunuz domates gibi sulu sebzeler buhar yapıp kızarmasını önleyeceği kanaatindeyim.
Saygılarımla.

Unknown dedi ki...

halil abi valla bizim suçumuz yok bütün kabaat yusuf şimşağın ben ondan eşkiya tavuğu çamığının aynısını yaptırtmak için almıştım durmadan ateşledi fitili birde ortam oluştu yapamazsın yakarsın işte yaptık onu.
akrabam zaten eşkiya tavuğunu zaten parçalamıyon olduğu gibi takıyon çarmığa sebze işine gelince katılıyom sana domates katmasydık belkide kızarırdı ama ilk seferin de yusuf sadece parates koymuştu tavuktan çok patateslerin lezzeti hoşuma gitmişti bizde ilk denememiz olduğu için hani tavuğu yakarsak hiç yoksa sebze yemeği yeriz düşünmüştüm.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

Afiyet olsun tavuk çok güzel olmuş bir eksik var ali türkte orda olmalı idi bakansız yemek olmazmış güzel görünüyor vellasıl kolaygelsin