ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

26 Aralık 2009 Cumartesi

arılık ziyareti

çok uzun bir aradan sonra arılığa ziyaret e gidebildim kapalı havalarda kısa süreli ziyaretlerde 2 kez ziyaret etmiştim ama onları saymıyom çünkü arı üçüşlarını seyredemeyince tadı tuzu olmuyor bir kaç kovan açtım durumları hakkında fikir edinmeye çalıştım havaların iyi gittiği nden dolayı arılarda salkım oluşmadı ve stoklarda  önemli miktarda tüketimler oluştu. bazı kovanlar da alt çıtada da görüldüğü gibi halen göz balları mevcut bunun sebebi 2 adet biri 3 çıta diğeri 5 çıta ile kışlamaya hazırladığım kovan sönmüş bu kovanlardaki ballar bölüşülmeye başlanmış bu koloninin payınada bu kadar düşmüş demekki yani yağmalanmış.
anlamadığım taraf biri 3 biri 5 çıtaarı söndü fakat 2 adaet daha öncede konu edilen ve kasım ayında ana değişen biri 2 diğeri 1 çıta bile arısı olmayan 2 koloni yaşamaktalar
dün geceden beri esmeye başlayan şiddetli lodos arılıklarıma zarar vermişmi diye gitmiştim daha çok arılığa allaha şükürler olsunki zarar yok öğle saatlerine doğru lodos şiddetini düşürünce arılar sanki bahar günü gibi döküldüler dışarı vel asıl seyir açısından iyi bir gün dü



Hiç yorum yok: