ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Ocak 2010 Pazar

yeniden merhaba

uzun zamandan beri netten ayrı kalmak ne kadar kötü yeni yılın ilk günlerinde PC nin bozulmasıyla 15 gün kadar netten ayrı kalmak pek te iyi olmadı.bu arada havalar da çok düzensiz geçmeye başladı geçen günlerde gece biraz kar yağması biraz sevindirdi beni ama saban namazından sonra hava açtı vede ısı 15 derecelere kadar çıktı o gün bu durumda arılarımız için hiçte iyi bir durum değil. salkım yapmayan arıların ömürlerinin de oldukça kısaldığını düşünüyorum inşallah havalar soğur da işler yoluna girer

bu arada daha önceki yayınlarımdada belirtiğim gibi satın aldığım 16 adet polenlikli eski kovan larımı arılığa getirdim

kovanları arılığın arka kısımlarına yerleştirdikten sonra içlerinden 4 tanesini söktüm ve küçük boy ispirala zımpara takarak kovanladın dışlarını iyice zımparaladım altlıklarınıda iyice zımparaladıktan sonra bezir yağını pinoteks le incelterek iyice sürdüm dış kısımlarına ve tabanın alt kısmına. daha sonrasında kuruduktan sonra bir kat daha sade bezir yağı sürüp kuruduktan sonra kullanıma hazır hale gelecektir.
arılıklardaki işleri zaman buldukça yapmaya çalışıyorum bu arılığın ön kısımı biraz yüksekti yükseltiyi kepçeyle aldırdım hemde arılığı birazdaha büyütebilmek maksadı ile arka kısını da açtırdım kepçeyle. havalarda müsade edince buranın da örtüsünü yapıp burayıda arılığa katmak ve bahar a kadar kovanların aralarınıaçıp ruşet kovanları normal kovanlara aktarılınca sıkıntı çekmem. bu arılığada 2 metre kapalı alan ilave ettim ve bahara kardar kovanların arasını günden güne azar azar aralayacamki baharda ruşet kovanları normal kovanlara aktardığımda sıkıntı çekmemiş olurum yeni yılın ilk 10 gününde bazı günler o kadar güzel olduki ballı baba bitkileri bile baharın geldiğini sanıp arılarımıza güzel bir ikramda bulundular arılarçok güzel nektar çektiler kovanlara eksilen stoklarını oldukça tamamladılar bazı kolonilerde çok güzel yumurta attılar inşallah havalar soğuyunca sorun olmaz bu yumurtalı alanlar


bu arada gerek yabani fındıklardan gerek ballı babalardan gelen polen ve nektar lar nedeni ile arılarda yumurtalama alanları oldukça arttığını düşünüyom açıpta kovanlarımı kontrol etme cesaretini gösteremedim bu yıl önceki yıllarda hemen hemen her havanın müsait olduğu günlerde açıp kontrol ederdim bu yıl ise henüz kovan açma cesaretini gösteremedim havalar soğusada oksalik asit uygulamasını bi yapabilsem ama yinede ne yazıkki kovanların bir çoğunda yavru olması münasebeti ile başarı oranı düşük olacağını düşünüyorum

4 yorum:

HB dedi ki...

Asım abi, PS ne demek?

Ayrıca hava bu hafta soğuyor gözünüz aydın.

Unknown dedi ki...

Asım abi,tekrar hoşgeldin

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Çok dilledin bak geldi.Yakında çok oldu demeye başlarsın.Yeni kovanlarında hayırlı olsun.

Genişleme çalışmalarını ise Büyükşehir duymasın.Benden söylemesi.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

halil abi PS PC nin lazcası burası istanbul biz meterolojinin verilerini bu ay 2 kezdaha aynısını görmüştük gece 12 den saban namazına kadar kar yağdığını ve gündüz 12 de 18 derecelerde olduğunu gördük inşallah bu seferde öyle olmaz ama bu haftaki meteoroloji verilerdede çarşamba selam verip gideceğini gösteriyor inşallah biraz kar yağarda rahatlarız.
dayı çok teşekkür ederim

şimşak ağabey dinlenmek kim ben kim kovanlar için sağol ha biliyon ki benim arılık bölgesi orman bakanlığı nın sorumluluk alanı ruhsatımızda olduğuna göere inşallah sorun çıkmaz.