ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

4 Ağustos 2010 Çarşamba

 bu gün 8 günönce çatalcaya braktığımız arılarımızı ziyarete gittik bir çok arıcı dostumuz 25 temmuzdan sonra ay çiçeği bal vermez demekteydiama benim içimde umut vardı çünkü arıları götürmeden önce kontrole gittiğimizde çiçeklerde üçer dörder arılar görünce oldukça umutlandım vede umutlarım da boşa çıkmadı
bu yıl ana arı üretimini ve ana üretim kutularını 100 ün üzerine çıkarınca kolonilerim oldukça zayıf düştüler kolonilerim 2 katın üstünde olmadığından yeni çiftlikte  tam randıman elde edemedim bal toplamaları iyi idi ama sırlamalar yeterli değildi.doluluk olmadığından diye düşünmekte idim.vede düşüncemde bu gün haklı olduğumu anladım çıtalar doldurulunca sırlamalar yarının çok çok üstünde oldu bu gün yunusun 15 çıta balını geldikten sonra süzüp yolcu ettim nasip olursa benimkileride yarın iş dönüşüsüzmeye çalışacağım.
 bu gün kü kontrollerim harika bal akımı  olduğunu gözlemledim geçen hefta çektiğim çıtaların yerlerine temel petek koydum du bu gün onların kabartılıp bal bile doldurulduğunu gözlemledimbu gün bana sadece 2 kasa bal getirme  olasılığım oldu ekip üyelerinden biri 5 kasa biri 4 kasa bal  getirmek için çıkardıklarından ben sadece 2 kasa bal çıkardım. arabamız anca bu kadar kasa alabildi.
bu gün en sevindiğim olay yunusun kolonileri idi yeni çiftlikte yaptığımız kontrolde içim karamıştı hiç yok denecek kadar az bal mevcudü vardıbu gün 15 çıta bal alma şansımız oldu belki bir 15-20 çata arasında bal alma şansımız olur yunus kantarın kolonilerinden. koloniler reşadiyeye yani kışlamıza gelir gelmez ilk işimiz mevcut anaları karnıyıl analarla değişmek olacak.

Hiç yorum yok: