ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

25 Ekim 2010 Pazartesi

teşfik şuruplamasının başlamasından önceki son kontroller

               
 bugün arıları kontrol etmek için güzel bir son bahar bünü idi evde oğlum ve ben yanlız idik sabah namazına kalkıp kılıp yeniden yattım taakı saat 1130 da torun  aradı kalktım kahvaltımı hazırlayıp yaptıktan sonra atladım motora doğru arılığa başladım kontrollere.trakyadan dönüşte bölgemizde salgı yada yöremizdeki adıyla kudret balı olur vesilesi ile kek vermeyi geciktirdim ama ne yazıkki olmayınca kolniler budurumlarda kaldılar. sadece deneme maksadı ile 1 koloniye kek verdim gerçekten de sağım sonrasında kek vermek çok olumlu etkilemekte o koloni şu 2. kuluçkalık ful  arı dolu  alt kuluçkalık ise oldukça yoğun arı mevcudu dolu bu gün yarın diye kontrol etme şansı bulamadım hatta karnıyılın sakinliği ile ilgili çekimde yapmayı düşünmek teyim ama hava münasebeti vede çekim için  kameraman sorunu olunca ertelidikçe erteledik bakalım nasip ne zaman olur.
 kolonilerim in geneli 6 ila 9 çıta arasında  kışa sokulmakta havalar birazdaha soğudukça salkım oluştuğu zaman belki 1-2 çıta eksilme olabilir yada 3 ila 5 çıtada  şu anda bulunan yavru lar çıkınca biraz sıkışık kışlamaya girerler inşallah.
 birde bu yıl bir kısım kolonilerimde deneyeceğim uygulama üzerlerini naylon ile örtme altleri polenlikli ve tel tabanlı olan kovanların üzerlerini normal naylondan biraz kalın olan özel bir naylon ile örttüm.
 kek olayını bu gün itibarı ile bitirdim bütün kolonilerin az veya çok keklerini topladım şuruplukları yarleştirdim fakat şuruplamaya başlamadım. çünkü neden geldiğini bilmiyorum ama belkide koca yemişten olabilir çünkü kapalı soğuk olmayan günlerde de arılar kovana oldukça yüklü gelmekteler bu gün ise çok güzel bal akımının olduğunu gözlemledim
 8 çıtalık bir  koloni 4 çıtada yaz gibi yoğun olmasada hatırı sayılır derecede 4 çıtada yavru mevcudu var
                                                 naylon ile kamufle edilmiş hali
                        bu koloni ana üretimden dönüşen 4 çıtada yavru mevcudu bulunmakta
bu koloniyede kafeste ana verilmişti formik asit uygulama döneminde sonrasında kafeste ana ölmüştü  yeniden ana kabul ettirildiydi mevcutoldukca düşmesine rağmen yinede durum iyi
havalar oldukca soğuduğundan çıkan yavrular yerine yeniden yumurtaatılmamış stokların desteklemenin tam zamanı olduğunun göstergesi
                                          yavru  mevcutleri oldukca düşmüş durumda lar
                            bu istisna kolonilerden biri yavru mevcutları oldukca fazla olanlardan ve resim kaydedilip saat yönüne ters döndürülürse kapalı yavru alanı türkiye haritasına benzemekte
 bu koloni de 2008 yılında kayınçonun dünürünün almanyadan getirdiği ana vardı  garibimi kesmişler yerine yeni anada yapmışlar vede döllenmiş yumurta da atmaya başladı bu ve alt teki resim  alman tornunun yumurtalı çıtaları.
 evet üsteki bir kaç resim de artık 2010 sezonunun yumurta atma sezonu bittiğinin  işareti stok desteklemelerinin başlama vakti  bir hatırlatma kekle yumutlamaya teşfik edilen kolonilerde aşırı tüketim olmakta şimdi boşolan gözlerin doldurulma vakti. bazı dostlarım geç kaldın diyebilirler burası istanbul burada kış çok geç gelir kuyu bir invert şurupla destekleme yaparsam sırlamaları çok çabuk yaparlar ve bu yavru döneminin bitmesi ilede altlarını kapalı tuttuğum kolonilerin  stokların bitmesi ile de tamamen açmak..
yukarki yazım dada belirtiğim gibi kekleri az çok ne vardıysa topladım hepsini. ve invert şurup ile stoklarını tamamlayacam allah nasip ederse

Hiç yorum yok: