ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

17 Kasım 2010 Çarşamba

kış modun asokmadan önceki son kontrol ve stoların tamamlanması

 dün öğleden sonra sezonun son şurubunu kaynattım ormanda büyük kazanla şurup kaynatmak kolay ve çabuk olmakta öncelikle kazanın 4/3 ünü şeker doldurdum sonrasında üzerine dolana kadar su bu da30 lt oldu ateşin üzerine koydum kazanı ateşi yaktım şeker eriyene kadar karıştırdım ve ateşi ara vermeden yakmaya devam ettim kaynamaya başladıktan sonra içinden bir miktar başka bir kovaya alarak kazanın içine 3 yemek kaşığı krem tartar katarak taşma işi bittikten sonra önceden aldığım kısmı tekrar içine katarak.

                                   
kazanın altındaki ateşi geri çekerek kısık ateşle 20 dakika kadar kaynamaya devam ettikten sonra kovalara alarak şurubu soğumaya braktım

bu günkü genel kontrollere yine öğle namazını kıldıktan sonra başladım arılığım3 kısımdan oluştuğu için birincı kısımın kontrolunu anca bitirdim ki yıldız plastiğin sahibi cafer abi geldi onun arılarını kontrole gittim 2ay kadar kolonileri kontrole gidememiştim çünkü düğünleri vardı düğün telaşası ile koloniler geri planda kalınca bakımsız kalan koloniler bu gün tanınmayacak halde buldum balları yoktu zaten birde sarıcalar ile eşek arıları baskısı altında kalınca her kolonisinde 2şer çıta arı kalmış sıkıştırdım inşallah kurtarabiliriz.


benim kolonilere sıra gelince durumlar iyi 1ay kadar önce kekleri aldıydım o zaman larda 4 çıtada yumurta vardı şimdi ise yumurta mevcudu 1 ve 2 çıtaya inmiş durumdalar
bu günlerde neden olduğunu bilmiyorum ama bir kaç günden beri bal akımı olmakta hatta ben akım değilde vermiş olduğum şurubların yüklenmelerinden olduğunu düşündüm fakat cafer abinin kovanlarında sıkıtırma yaparken  bazı çıtalardaki arıları silkelerken sıvı balların döküldüğünü gözlemledim
yavru lu alanlar 6 ila 9 çıta arasında değişen kolonilerimde genelde 1 ila 2 çıta arasında değişmekte diğer  çıtalarda bal stokları tam ful değilsede çok da eksik değil ortalama olarak 3 er litre şurup verebilirsem kolonilerime  sezon başına kadar dahada sadece oksalik asit uygulaması haricinde  pek işim kalmamış olur kolonilerimde
kontrollerini yaptığım kısım arılığın şuruplamasını da yaptım geri kalan kısımların allah nasip ederse kontrollerini yapıp şuruplarını verebilirim
                                                                    çıtanın bir yüzü
                                                            bu resimde diğer yüzü

yavrulu çıtalardan  görüntüler gözlemlerimden her yaştan yavru mevcudu olduğunu gördüm
bunlar ise ana kutularından görüntüler bu kutulardan genelinde yine 2şer çıta  arı mevcudu bulunmakta  bu resimleri yayınladığım kututuda enteresan bir durum yaşadım  dün yaptığım kontrolde köşede henüz kapanmamış bir ana memesi gördüm anayı aradım bulamadım pekde umursamadım çünkü metro kovana katarım düşüncesi ile bu gün bir ara bir bakayım  şu memede durum ne diye baktım bozmaktalar içinde lavra yok diğer çıtayı aldım elime ana ben buradayım dedi sevindim en azından bir kutum daha eksilmedi

bu resimler tamamı aynı kutuya ait çıtaların 3 tarafında yumurta mevcudu bulunmakta bu genelde bütün kutular da aynı bunlarda desteklere biraz daha önem vermekteyim çıkan yavrunun yeri şurupla bloke edilmeliki  içine mevcut arı sığmayacak gibi gözükmekteler
bu resimde gözüken mantarlar kesilmiş ağaçların kökünde oluşmakta kurutulduktan sonra 1 parçası tutuşturulduktan sonra en az 1 saat körük yakıtı olabilmekte hem bol duman hemde arıya zararlı değil. 

Hiç yorum yok: