ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

3 Kasım 2010 Çarşamba

atmaca'm ve kışlamaya kutuda giren koloninin davetsiz misafirinin acı sonu

değerlı dostlarım hayatta beslemeyi hiç düşünmediğim varlıklardan biride atmaca idi  1o gün kadar önce ev sahibimin damadı  akşam saatlerinde koli içinde getirdi abi al sana atmaca getirdim dedi ben sevmem dedim ama akşam karanlık olduğundan bu gece misafirimiz olsun yarın salarım dedim evegirincehanım daoğlum dabesleyelim deyince itiraz etmedim yumurta haşladım hemen soğuyunca elimden yemesi çok haha hoşuma gitti velasıl beslemeye karar verdik ne bel bağı taktık ne de ayağına ip banyoyu teslim ettik ona ne zaman arılıkta bir yapıp da oraya yerleştirene kadar  misafirimiz arkasındaki beyaz tüylüolanını ilk defa gördüm.
 

      kanatlarındaki  beyaz tüylerden ensesindede mevcut                                                                                


ana arı kutularında davetsiz misafirleri vardı tabiki linç etmişler bu kelebek cağızı
kutularda beslemeleri yoğulaştırdığm bu günlerde nerede ise yumurta atmaya göz kalmaması için  şuruplamaya devam ediyom  aynı zamanda kapattığım kutuların ballı polenli çıtalarını katlarına vererek temizlenmelerini  sağlıyom.kovancık altındaki kırıntılar  bu çıtaların temizlenmesinden doğan kırıntılar dır.



bu kelebeği bir tesadüf eseri görmemiş olsaydım arılar bunu dışarı atamadıklarından üzerini propolisle mumyalayacaklardı

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Kadıoğlu atmacanız hayırlı olsun,aynı kelebekten benim kovanda da vardı.Kolay gelsin,iyi çalışmalar.

mgencunal dedi ki...

Sn Kadıoğlu,her canlının doğal ortamında daha mutlu olacağını sakın unutmayın.
Atmaca şahin gibi yırtıcı kuşlar etle beslenirler.
Karadenizde yaygın olarak,avlanma amacıyla,yakalanıp yetiştirilen atmaca ve şahinler bile, bir dönem sonra tekrar doğaya bırakılırlar,gerekli hassasiyeti göstereceğinize eminim,sevgi ve muhabbetle kalın.
Mehmet Gençünal