ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

29 Mart 2011 Salı

bahçe köy arılık ziyareti ve anasız koloninin davranışı

dün adem sarı kardeşimiz beni arayarak abi kovanımım birinde ana göremedim sende ana arı varmı var dedim yarın gelip alabilirmiyim neden olmasın dedim. kendisi arıcılığın henüz başlangıcında olduğu için bilgi birikimi çok da değil boş da değil tabiki. vaktin varsa beraber kontrol edip anayı verelim ve diğerlerinide kontrol edelim dedi olsun dedim.işi nedeni ile kolonilerin bakımı babasına  kalmakta tabiki kalıplanmış yöntemlerle. ama şimden sonra artık dizginleri alime alacam demekte ama 23 koloniden sadece2 koloni kalmış durumda sonuç hüsran bakımsızlık ve bilinçsizlik  kolonilerin sonu
ıhlamur ağaçları o kadar mükemmelki bahçe köy ormanlarında kendimi kendi köyümde hissettim bu yakada tamamen ıhlamur ağaçları hakim dereden karşısında ise kestane ormanı hakim imiş
ıhlamur ağaçları öyle büyükki bunları açacağı çiçekler ve bal süper olur diye düşünmekteyim.
karayemiş ise henüz çiçek açmamış
bu arılıkta iki tarafta 20 minin üzerinde koloni bulunmakta idi şimdi sadece2 tane yaşayan koloni olduğunu gözlemledim bu koloni 16 çıtalık bir kovanda ikamet etmekte ler. üzerindeki akide şekerleri ve azıcık kalan kek hakkında benim yorumum yok sönen 20 nin üzerinde ki koloni yorumu yapmakta       
 
bu koloniyi normal bir kovana aldım ve sıkıştırdım kolonilerin durumu iyi sayılmasada yine kendini kurtaracak durumda olduğunu düşünmekteyim.kışlamaya kaç çıta ile girdiğini bilmiyorum  tahminim sol kısımda olan çıtalar temel petekli 5 ıtada azbuçuk balı olanlar vardı normal kovana aktarıp sıkıştırmadan sonra arka plana koydum
bahçe köy mevkii ıhlamur balı üretimi için süper bir yer kovanlar ölüm sebepleri olarak gözlemlediğim sebep sıkıştırma olmayışı sönen kovanlarda o kadar bal vardıki süzülecek olsabir kaç teneke bal çıkabilir düşünce sindeyim kış arılarınınn oluşması için teşfik beslenmesi yapılmayışı koloninin zayıf olduğundan kovan içi ısısını sıkıştırması yapılmadığından sağlayamadığı ve bulunduğu bölgenin balı bitince balın var olduğu yere geçemeyip gözlere girerek açlık intiharı yaptıkları gözlemlendi ademkardaş ana sı var olan koloninin akşam karanlığında olduğundan göremedi kontrolde ananın var olduğunu görünce anayı geri götürdüm ve arılığımda temel petek ilaveleri ederken aşağıdaki videoda görünen koloniye nasipolacak tı demek sarıyerden belgrat ormanlarını dolaşıp yine alemdağdaki koloniye yararlı olmaya çalışacak anasız koloninin davranışlarının gözlemlenmesi arivearicidostu anasız koloniye ana verilişi ve arıların kutuda... arivearicidostu anasız kovanın açıldığında göze ve kulağa hitap edişleri ve ananın verildiğinde gösterdikleri davranışlar özellikle belirtmek isterimki beni yarı yolda brakan bu koloni karniyol değildi malesef.

3 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Paylaşımlar güzel olmuş.Adem kardeşimiz yazık etmiş onca koloniye.Sana ulaşmakta geç kalmış.

Anlayamadığım ,madem anamız elinde boşta kaldı,biliyorsun balkonda anasız yetimlerim var da niye bana uğramazsın ki:))

SLM ve Muhabbetle...

Zafer ANLAYIŞLI dedi ki...

selamünaleyküm üstad;

ne o işleri bitirdin galiba gezmeye arken başladın ee arı ve arıcı dostu olmak kolay değil acil durumlarda müdühele edeceksin.

hayırlı sezonlar dilerim.

Erdoğan dedi ki...

Asım Bey paylaşımlar güzel olmuş ellerinize sağlık.

Sayenizde anasız kalmış koloninin davranışlarını izleme fırsatı bulduk. Genelde arıcılıkta arıcının başına gelmeden bir konu hakkında bilgi edinilmesi zor oluyor.

İnşallah acı tecrübelere gerek kalmadan bütün arıcı arkadaşlar bu paylaşımlar sayesinde bilgi edinir.

Selamlar.