ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

15 Mart 2011 Salı

erkek arı üretimine başlamak

hesapta kendi kendime söz verdiydim haftasonundan önce kovan açmayacam diye ama bu koloniye erkek arı gözlü ama tamamına yakını sırlı bal dolu bir çıta yı en kenardan orta kısıma çekmiştim. nasıl olduysa boş bulunup gidip açtım kovanı iyide olduğunu düşünmekteyim bu kovan poen tuzaklı bir kovan dı değiştirip tel altlıklıya aldım  bunun yanında 10. çıta sığmıyordu çıtanın yanaklarındaki propolisleri temizledim 10. çıta çok rahat sığdı  10 cu çıtayı da temel petek verdim çok azda şurup görecez bakalım petek kabartılacakmı
yavru faaliyetleri başladığı için terleme had safhada
2 göndür yaptığım gözlemlerde polenden ziyade kolonilerde bal girişi mevut
orta çıtalarda yavru ya oldukça geniş bir alan hazırlamış
bu çıta erkek arı gözlü çıta kovanın kenar çıtası idi ve ballar epeyce harcanmış ve yumurta da atılmış durumda 
bu resimde çıtanın diğer tarafı sütlenmiş yumurtalar da mevcut.

Hiç yorum yok: