ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

10 Ağustos 2011 Çarşamba

şimşak eyaletinde sorunlu kolonilerin kontrolu ve ismail taşerin 4 lü ruşeti

      
 eyalet baş bakanı yusuf şimşağı dün aradım eyalet kolonilerinde durum nedir diye  yayınladım okumadınmı dedi henüz okumadığımı söyledim 30,35,38 nolarda sorun olduğunu söyledi bu gün arılığımdan 2 adet ana alarak öğle saatlerinde eyaletin yolunu tuttum ilk önce kutudaki anaları 35 ve 38 in üzerine braktım
ve 30 nolu koloniyi kontrol etmeye başladım ananın  henüz döllenmediğini ve yumurta atmadığı söylenmişti kontrolde yumurtanın var olduğunu gördüm yumurtanın sahte anaya değil degerçek anaya ait olduğunu tespit ettikten sonra anayı aramaya koyuldum notlarımda (dölsüz ana var içerda kendi ırkı yazıyordu) yani verilen memeyi kesmiş  kendi 6-12 saat lıktan büyük lavradan ana yapmıştı bu tür lavralardan oluşan anaarıların döl keseleri küçük kaldığından  sprem ler erken bitmekte ve analarda zamansız kesilmekteler ana arıyı gördükten sonra önümüzdeki bahara kadar kolay gelsin deyip kapadım kovanı. 
                                                                                                                                


 
    sıra 35 nonun kontrolüne gelince bu koloni sahteye gittiği söylenmiş ve yazılmıştı  notlarıma baktığımda  sahteye gittiği ve bu durumda dölsüz yumurtaya ana memesi yaptığı memenin bozulup yerine orijinal meve verildiği  sonraki kontrolde bozulmadığı yazmakta idi yaptığım kontrolde normal kapalı işçi arı yumurtarının varlığını görünce ananın varlığı ortaya çıktı fakat bu akdeniz ırkının sevmediğim bir yönü poleni çok dağınık stokladığı dağınık polen bunun yanında sahte ananın çıkmış yumurtaları ve çıkmamış yumurtaları f2 anamızı zor durumda brakmakta.

  38 noya sıra gelince ilk bakıldığında gerçekten sahteye gitmiş durumda idi notlarımda kendi yumurtalarından ana çıkmış yazmakta idi fakat başbakanın tatil dönüşünde yaptığımız kontrolde ananın olmadığını görmüştük ve yusufun yapmış olduğu lavra transferinde lavralar farklı yaşlarda olduğundan olacakki bir çoğu doğduğu halde3 tanesi henüz doğladıydı birini kontrol ettiğinde içindeki ananın canlı olduğunu sezeryanla doğduğu ve bu şekilde 38 noya verildiydi bir üst resimde sahte ana bir süre daha devam etmiş bu ananın doğumundan sonra. ana  yeni döllenmiş de olabilir velasıl  hakimiyet sağladıktan sonra koloniye sahte analar yumurta yapmayı kesmişler hayırlısı ile sorun kalmamış oldu. götürdüğüm anaları tekrar geri getirdim  eyaletten dönüşte biraz şeftali hırsızlığı yaparak döndüm
 almanya dan gelen analardan biri rize pazara diğeri ismail taşere gitmişti  bunların ikiside mefta oldular  benim 3 üde çok şükür yaşamakta biri bayağı üzdü beni ama çok şükür barıştık ikisi yumurtlamaya başladıydı bu henüz kekli kısım bitip arılar içeriye girdiği halde kafesten çıkmadıydı  çıkardım kafesten saldım kovanın içine girer gibiyaptı aniden uçup gitti epeyce kovanın kapağı açık bir şekilde döner diye bekledim dönmeyince dönmeyince kapadım kovanı canım sağolsun dedim tabi içimde biraz burukluk olmadı desem yalan olur 4 gün sonra besleyici kolonide 2 memenin kesildiği dikkatimi çekti düşündüğüm bu kovana dişardan ana girmedikten sonra ana yapabilmesi mümkün değildi çünkü haftada 2 çıta tamamen kapalı yavrulu destek lenmekte  idi velasıl kontrol ettimki bizim kaçak alman bu kovanı mesken tutmuş yumurtlamaya bile başladı tekrar kafesledim ve yumurtladığı çıtayıda alarak ilk kolonisine verdim veşu an sorunları yok
ismail taşer kendine gelen safın ölümü üzerine yeniden deneme maksadı ile gelen alman kızların yumımurta larından yapılan memelerden bana 4 tane ayır dediydi tageçen hafta pazar gelecektı olmadı cumaolmadı yeniden pazar dün teslim ettı 4 parçaya bölünmüş ruşetisistem hoşuma gitti iyi bir uygulama fakat  orta bölgüler sorun olabilir  çünkü arılar kemirmeye başladılar köpüğü inşallah sorun olmaz
                                                   dün verdim her birine memelerini



                                    3 ündesorun yok memeler kabul gördüler biri memeyi traş ettı
bu gün yenidem meme verdim bunuda traş ederseler bitişiği ile birleştire yapabilirim.

7 yorum:

yusuf şimşak dedi ki...

SLM...

Asım Abi.

Dün verdiğin güzel haberler içimi acaip ferahlattı.Artık bütün kolonilerimin anası var demektir ki işlem tamam.

Alman kızı sana hoş süpriz yapmış.

SLM ve Muhabbetle...

Unknown dedi ki...

A.S başbakanım yarana merhem olabildimse ne mutlu bana evet uygulamaya koyduğun ana değ,ştirme yöntemin biraz aksadıysada yine sorunsuz mutlu sona erişmesine sevindim.
evet alman kızı biraz sıkıntı verdi ama sonunda onun sonu da mutlu oldu süpriz'i de hoş oldu tabiki.

Kenbiloğlu dedi ki...

Asım Abi ,

eline sağlık teşekkür ettim,bakalım bende 70 kg kovan başı bal alabilecekmiyim merak içerisindeyim :)

selamlar

Unknown dedi ki...

bakrsan bağolur bakmazsan dağ bu ata sözünü dikkate alırsan 150 kg daalırsın saldım çayıra mevlam kayırada ancak havamızı alırız şimdiden sen bir kere kafana takmışın kötü diye onun için karniyol değil 70 kg 170 kg dahi verse ısınabileceğin sanmıyorum şimdiden hayırlı uğurlu olsun.

Kenbiloğlu dedi ki...

Asım Abi,

neden böyle diyorsun üzdün beni
ben kendimin düşmanıyım yani hem 70kg bal alıp hemde bu arıya düşmanlık yapacağım hayatta olmaz
nasip niye deniyoruz belki bende yanlışlık vardır ,bir daha bakalım ya nasib,
tekrar teşekkürler emeklerin için
sağlıcakla kal

adem yamak dedi ki...

asım abi arının kemiremediği 4 lü bölmeler bizde mevcut.çalışmalarında başarılar dilerim. adem yamak

Unknown dedi ki...

ademciğim 2 liyi zor idare ediyom birde başıma 4 lü çıkarma ismailde aceleden bişeyler uydurmuş işte işi görülsün yeter
ismail yalovalı dostlardan biride kötüler durumda idi ama ona yolladığım 5 anadan 3 tanesi hayatta bu yıl en çok balı o 3 karniyol dan aldığını söyledi karniyol arısına bakarsan yüzünü kara çıkarmaz yeterki bal akımı olsun karniyol için yöre iklim farkı yok kaçkarların eteklerinde karın henüz yeni yeni kark maya başladığı yörede bile farkı farkn edilecek derecede başarı gösterdi.