ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

30 Ağustos 2011 Salı

invert şurup ve işçi arıdan küçük ana nın sonu

öncelikle bütün islam aleminin mübarek ramazan bayramını ve bütün türk milletinin 30 ağustoz zafer  bayramunu kutlarım 

bu yıl son bahar sezonu o kadar kotü gidiyorki arıları kekle besleyebilmek imkansız şu anda trakyadaki kolonilerim haricinde burada ana kutularının haricinde 50 nin üzerinde kolonim var bunları götürmedim çünkü arılarımız götürdüğümüz yer hiç içime sinmemişti çiçek ekili alan çok fazla değildi yinede yanıldığıma sevindim ekip üyelerim adına çünkü çok güzel verim oldu
 2011 yılı son bahar dönemi  ilk invert şurubunu kaynattım.  kolonilere kek vermekle ana arıları devamlı dışardan akım geliyor görüntüsü verdiğinden durmadan yumurta atmakta  lavra laın aşırı besin ihtiyacı kolonideki tüm arı mevcudünün  çokluğundan bunların beslenmesinde aşırı tüketim olmakta ve eğer var ise stokları çok çabuk bitmekte bu sebeple kışa hazırlamakta olduğumuz bu kolonilerimizi kek ile anaarının yumurtlaması teşfik yapılıyor ise en az haftada 1 kere stok kontrolü yapılmalı vestokları az ise şurup ile desteklenmeli yoksa stoğu az kalan koloniler var olan stoklarının doğacak olan yavrulara ancak yeter düşüncesi ile açlık oğulu şeklinde kovanları terk etmekteler bu yıl ana kutularım dan bir kaç tane terk ederek kaçtıklarını gözlemledim kontrol ettiğimde çok az içerde yavru mevcudu çok az stok  bir o kadarda henüz çıkmamış yavru
 invert şurubun hazırlanması bir çok blogcu arkadaşlarım onlarca kez hazırlanışını yazdıkları halde halen tlf ile sorulmakta bende invert şurubu hazırlayışımı kısaca hatırlatmada bulunayım yanlız benim şu anda hazırladığım şurup kış desteklemesi değilde günlük tüketim maksadı ile hazırlanmış 2ölçek şekere 3 ölçek su katarak bu şekilde hazırladığımda arılar suya dokanmadan tükete bilmekteler. benim kazan toplam 3 teneke şurup almakta su ve şekeri katıp ateşin üzerine koyup ateş yanarken şeker tamamen eriyene kadar karıştırıyorum  kaynamaya başladıktan sonra teneke başına bir yemek kaşığı kremtartar katarak yani 3 teneke olduğuna göre 3 kaşık altında yanan ateşi geri çekerek 15-20 dakika hafif hafif kaynamasını sağlıyorum soğuyuncada servis yapıyorum invertin en çok beğendiğim tarafı yağma olayı olmamakta normal şurup hazırladığımız dönemlerde şurup verilince arı ilk etapta bir atağa kalkıyordu ve şurup bulaşıklığı  bütün kovan girişlerine kadar bulaşıyordu ve kokuyu alan başka koloniler bu kovanı yağmalama eğiliminde bulunuyorlardı  oysa invert şuruptan sonra bu sıkıntım ortadan karktı yağmalama olayı bitti çünkü invert şurupta koku yok bir özelliği serin bir yerde durmak şartı ile aylarca bozulmaz normal şurup koloni tarafından çekilmezse 1 hafta bile dayanmaz şuruplukta bozulur inverte öyle bir sorun yok  bir özelliğide  gerek şurupluklarda gerek dışarda kabların altında kalan kısımlara karıncalar saldırıyorlar
 ve nihayet deneme nin sonu hüsranla bitti bu gün kanatlı karıncadan biraz büyük olan ananın işine son verdim  deneme vesabır bu güne kadar dı bu anayı aldım koloniden arılıktan 500 metre uzağa götürdüm orada saldım yine kovana döndü sonrasında başka yöne 1 km uzağa götürüp saldım yine döndü  buda banadöllenme uçuşuna çıktığının knıtı  fakat  demekki döllenememiş küçük diye olacak ki kimse umursamadı herhalde
bu gün yine bir kaç kez işçi arı gibi kıçında yumurta ile yakın mesafe uçuşları yapıp geri geldi  veartık koloninin işçi mevcudu fazla yaşlanmadan ipini çektim anacığın
 yumurtaları döllenemediğin den olacak ki hep erkek arı lavraları birde çok az  yumurtlamaya başladığı neredeyse 1 hafta olacak yumurta yok denecek kadar az yeter bu kadar deneme  anayı öldürdüm 3 saat sonra allah nasip ederse yarın dünyaya gelecek olan analı memeyi taktim ettim zatıhallerine


Hiç yorum yok: