ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

6 Eylül 2011 Salı

2011 trakya sezonunun sonu

 dün sabah saat 07 gibi ekip arkadaşım enver hocamla arılarımızın balının alımı ve geri dönüş hazırlığını yapmak üzere hareket ettik alemdağ dan saat 08 gibi vardık arılığa hocamın ballarını almaya başladık sabah saat lerindeakım olmadığı için biraz sıkıntı yaşadık saat ilerledikçe her nedense bilmiyorum akım başladı  arılar da hahatladı ve hocamın 20 üzerri kolonisi var saat 12 ye kadar 2 kişi ancak 10 cıvarı koloninin balını alabildik 12 cıvarında ekip üyelerinden necmettin kardeşimiz teşrif ettiler ve işler hızlandı ikindi saatine kadar hocanın kalan kolonileri ve kendinin 18 kolonisinin bal alımı işi bitti hem namaz kılmak hemde  aç karnımızı doyurmak üzere murat bey köyüne gittik namazı kıldık orada yemek yemeye ahmediye köyüne gittik yemek sonrası bayağı zaman geçmişti.benim kolonilerden anca 8 kasa bal alabildik hava karadı  arı huysuzlandı  bal alım işini braktık  kapama ve yolculuğa hazırlığa başladık
 saat 10 gibi kapatıp kamyona yükleme poziston una getirdik kamyon gelirken alemdağ ından yükleme ve boşalmaya  yardım için 2 kişi getirtdiydik çok kısa sürede yükleyip yola çıktık
 böylece 2011 yılı trakya sezonunu  umudumun  çok çok üstünde  bir rekorte ile kapadık verene şükürler olsun
                                             hocamın arıları ve arka planda hasat ettiğimiz kasalar gözükmekte
                                         diğer ekip üyesi kardeşimizin hasat ettiği bal kasaları
 trakyaya ya bizim kolonileri kamyonu ile getirip götüren yaşar amcamızın da 10 adet kolonisi  bulunmakta  onunkilere isteği gereği hiç müdahale etmeden götürdük ön plandaki 3 beyaz kovan haricindekiler benim kolonilerim sadece8 kasa balın alımını  anca yapabildik bu gün köyde iş dönüşü 2  koloninin bal alımını yaptım akım olmamasına rağmen çok rahat bir bal alımı yaptım inşallah hafta sonuna kadar bal alımı işi biterse süzmelere başlarım.
 geçen hafta cuma günü şimşak eyaleti ne yusufun verdiği ana arıyı kutu içinde ayaklarını kanatlarını kemirerek öldürdüleri ananın yerine ana arı götürüp vermeye  gitmiştim. eşek arılarının arılıkta cirit attığını gözlemledim  motorum da fare yapışkanı vardı bulabildiğim 2 adet mukavva parçasına yapışkanı surdum ve birtane eşek arısı öldürüp yarı canlı vaziyette koydum yapışkanın üzerine çok geçmeden bir tane gelip yapıştı ve resimleyip döndüm eyaletten

bu gün gittiğimde gördüğüm manzara bu saymadım ama en az 40 tane eşek arısı yapıştığını gördüm 
 diğer parçasını ise kovanlardan uzak bir yerde üzerine eşek arısı öldürmeden braktıydım  pazar günü kalfa yı aradım arılıkta depolarım yapımı ile uğraşmakta idi sordum  eşek arı kapanlarındaki durumları hiç de gözüne ilişmemiş yerini tarif ettim görünce bağırmaya başladı ulaaaa  bu ne saydı 30 tane var dedi ötekinin yerini söyledim onda 1 tane var dedi ve onuda getirip arılığın içinde bir yere braktı bu gün baktığımda canlı canlı yakalananlar vardı ötekinin kadrosu dolmadan demek buna ziyarete gelmemişler
 ve emanet  ler 2 eksile teslim edildi  almanyadan getirtiğimiz saf karniyol lardan biri imail taşer kardeşimize diğeri rize pazar da diş hekimi arif acar kardeşimize 3 ü de bana geldiydi benimkiler hariç diğer ikisi yaşamıyor lar ismail kardeş illede yeniden denemek istiyorum sana 4 ü bir arada ruşette arı getirsem bunlara yeni gelen kızlardan meme verip analandırırmısın dedi neden olmasın memnuniyetle dedim daha önceden de yayınladığım gibi dördüne de meme vererek analandırdım 3tanesinde sorunsuz analar çıktı 4. ise memede iken kesti yeniden meme verdim bu arada çok geçmeden kutunun biri diğerine irtica etti ruşet kovan 1 cm lik köpük le bölün müş olduğundan kemirip irtica etti diğerine bu arada diğer anada çıktı memeden  fakat araya bayram ve arılarımızın taşıma işleri girince kontrol edebilme şansım olmadı bu gün geç saatlerde yaptığım kontrolde  üç bölümüm bir çatı altında birleştiğini gördüm ismailde bu gün gelip alacağını söyleyince içinin dizaynını düzenleyip kapağını vidalayıp taşımaya hazır vaziyete getirdim
 çok şükür emaneti iki eksikle de olsa teslim ettik ismail taşer kardeşimiz ve ağabisi ahmet taşer emanetlerini teslim alırlarken.inşallah menmun kalırlar karniyol f1 lerden o analar'ın zifaf uçuşları döneminde köyde arı yok denecek kadar azdı inşallah ürettiğim erkeklerle çiftleşmiş olurlarda saflıkları devam eder.
çok şükür trakya sezonunu bitirdik bu yıl yine püren e arı götürme niyetim var bu arada güzel bir yağmur yağar da inşallah doğa yeniden yeşerir.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Asım abi Allah bereketinizi artırsın,maşallah.

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Hasatınız bereketli olsun...

Unknown dedi ki...

dayıcım çokçok teşekkür ederim allah tüm arıcı kardeşlerimizin bereketini artırsın
ali abicim çok çok teşekkür ederim allah cümlemizin bereketini artırsın.