ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

27 Eylül 2011 Salı

almanyadan gelen karniyol saf ana

 dün msn den ismail kardeşimle konuşurken bir arkadaşına almanyadan karniyol ana getirttim ona getirtirken bir tanede kendime getirtim deyince keşke banada  getirteydin dedim vereyim sana istersen dedi valla iyi olur dedim çünkü annesini arif acar kardeşime yolladığım  ananın yerine vermeyi düşünmekteydim. iş arkadaşım çekme köyde oturuyor iş çıkışı ona veririm çekme köyden alırsın dedi dün gece saat 20 cıvarlarında gittim arkadaşın oturduğu siteye teslim aldım sağ olsun ismail kardeşim inşallah kabul edilirde kızlarından kendine veririm yine.
 bu gün saat 15 den sonra gittim arılığa önce annesni arife yolladığım koloniyi açtım kontrol ettim ana memesinin hangi çıtada olduğunu biliyordum çektim çıtayı eyvah ana çıkmış memeden artık gözümü karartım o anayı mutlaka ekarte etmem lazım çünkü hazır ana varken dölsüz ana makbul olmaz

dölsüz anayı aldım koloniden fakat dölsüz ananın başka kolonide kabul görmesi çok zor  bu kovanın hemen yanında ana döllendirme kutusu var onun anasını  bir kaç gün önce ekip arkadaşıma verdimdi bi bakayım ne durumda diye çıtayı çekerken ana memesi zay oldu  bende direk attım kutunun içine dölsüz anayı zaten tahminimce de bu gün doğmuş da olabilir. 
2 saat cıvarlarında anasını aldığım koloniye anayı verdikten sonra bi bakım dedim ananın akibetine çektim tahmin ettiğim çıtayı aman allahım sorun yok ana çok rahat hareket etmekte böylece kutuyu da kurtardım sayılır

 olacak ya bu ne tesadüf dölsüz ananın alınıp  verildiği kutuların yakınlığı gerki ana henüz yeni doğmuş olduğundan yakınlık uzaklık fark etmezdi
kontrol ederken hayatımda ilk defa ana memesini bozmam bunlar tesadüfler arasında olacak ya  rabbim yardımcı oluyor. yoksa bilerek ana memesini bozabileceğimi sanmıyordum.
bu gün yine çok enteresan bir şeyle karşılaştım (bu arada trabzonda penaltıdan beraberliği yakaladı)  bir ana üretim rüşetim vardı anasını 10 gün önce anasını aldım trakyadan gelen kolonilerimden birine vermiştim  yanındaki herhangi bir koloni ile birleştirecektim nasıl olduysa unutuldu bu gün bi bakim ne oldu diye içinde arı kalmadı denecek kadar az dı bir ana memesi birde ana memesine benzer bir meme önce ana memesini bozdum hiç bir sorun yok yanındaki memeyi bozdum aman allahım lavra varova dan lavranın rengi belli değil kıp kırmızı bu ne dedim böyle hemen makinayı aldım elime pili birmiş ekrar açılmadı telefonla onlarca  resim çektim hiç biri düzgün değil neyse lavrayı  attım ayağımla çiğnedim resimde görüldüğü gibi bu gözün içinede formik asit döktüm sonrada lavrayı çiğnediğim yere asit döktüm çıtayı koydum bir kenara  göz balları mevcut idi anında arılıkta hareketlilik başladı baktım çıtanın üzerindeler olsun dedim az bişey var zaten fotoğraf makinesi  aklıma geldi bi bakayım şuna dedim baktım ekran açıldı bir kaç resim çekebildim en belirgin olanı da bu sanki varova kutusu gibi nasıl oldu da ana memesinde varova yokda bu memede tümü toplanmış bişey anlamadım.

Hiç yorum yok: