ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

14 Eylül 2011 Çarşamba

koloni lerin tespiti ve formik asit uygulaması





  
 bu gün çekme köy ilçe tarım den veteriner kardeşimiz savaş bey kolonilerimin tespit işlerini yaptı özkan kardeşimde sağolsun arabası ile getirdi savaş bey kardeşimizi. savaş beyin resmini çekebilmek de amma zormuş be
 bu yıl dışardan koloni aldığım için çok uzun zaman arılıkta maskesiz dolaşmayı neredeyse unutacak duruma geldim trakyaya götürürken değiştim satın aldığım kolonilerin analarını şimdi ise rahatladım allaha çok şükür
 savaş kardeş önce çekindi arılığa maskesiz girmeye beni atletle dolaşır görünce cesaretlendi  koloni kontrollerini yaptık beraberce. tutanağımızı imzaladık tekrar aldığımız yere braktık sonrasında balını almam gereken az sayıda kolonim vardı balını aldım depoladım  artık allah nasip ederse iş dönüşlerinde süze bildiğim kadar süzerim
 benim için en önemli konu varova ilaçlaması idi bal alma işini bitirdim hemen hazırlığımı yaptım geçen yıl dan var olan şişeleri dik tutmaya yarayan tahtalar veyine geçen yıl bir iki kovanımdan sadece karton ve damlalıklın şişe uygulamasında akarak koloniye zarar verdiydi bende resimde görüldüğü gibi cam altlıklar alıp aşağı akma riziko sundan kurtul muş oldum.
 100 cc lik şişelere 30 cc % 85 lik formik asit koyarak uygulama ya başladım arıları trakyadan getirdikten sonra inanılmaz derecede arılığın önü kanatsız arı sürüsü doldu trakyada bu kadar çok  mu varova üretimi oluyor  anlamadım gitti oysaki bizim bulunduğumuz mekanda bizim ekip ten başka arıcı yoktu oysaki bütün koloni lerimde ilk bahar da hiç bir şey uygulamadığım halde kanatsız ve varova bulaşığı arıya hiç rastlamadım  ve trakyaya gidene kadar ve burada kalan kolonilerimde  1 hafta öncesine kadar tek kanatsız arı görmedim vede arıların sırtlarında dahi yoktu. ne zamanki trakyadan koloniler geldi arılığın önü kanatsız arı sürüsü doldu.
uygulamayı ise resimde görüldüğü şekilde öce küllüğün içine içine sığacak şekilde karton keserek tahta sonrada damlalıklı şişeyi ters çevirerek karton emdikçe formik asit buharlaşır bu da geçen yıl den kalan deneyimlerime göre günlük olarak 9-10 cc buharlaşarak3 günde işlem devam edecek bu gün resimleme fırsatım olmadı eski resimlerden aşağıya bir tane yerleştirdim  izah amacı ile

benim kovanlarımın altları anti varova altlıklı ve sökülüp takılabilen polenlikli olduğundan musluklar oldukça büyük formik asit uygulama sürecinde altlıklarını tam kapatıp uçma deliklerini sönuna kadar açtım bu resim sadece bilgi amaçlı eklendi 30 cc lik uygulamalarda muslukların yeterli olmadığı anlatılma açısın dandır  musluklardan yeterli asit  tahliyesi olmadığı durumlarda ana arı zaiyatları kaçınılmaz olmaktadır.

2 yorum:

vet savaş dedi ki...

Asım abi bu işin piri sensin. Keşke herkez senin gibi bilerek yapsa işini.
Bloğun çok güzelmiş abi.Arıcı dostların buluşma noktası olur inşallah.

Unknown dedi ki...

vet savaş kardeşim bu işin piri olmamız için çok daha fırın ekmek yemeliyiz çünkübu mesleğin sonu yok çünkü arıcılık gelişmeye açık bir dal her gün yeni yeni bir şeyler öğrenmemiz gerekli çünkü arıcılık bilgiye aç yorumun için çok çok teşekkür ederim.