ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

5 Kasım 2011 Cumartesi

bahardan kalma bir gün



bu  gün öğle sıralrında gittim arılığa  kolonilerde güzel sarı sarı polen getirileri vardı havaların oldukça uzun süreli kapalı  ve soğuk kalması münasebeti ile etrafta çiçek ne olabilir arıların polen getirebileceği düşüncesı ile etrafı biraz kolaçan ettim arıların yoğun bir şekilde ziyaret ettiği bu yoncaları gördüm birde biberiyeleri yoğunca ziyaret etmekte idiler az da olsa nektar girişi mevcut idi onunda koca yemişlerden olabileceği düşüncesindeyim fakat bu havaların çok çok kötü yanı arılarımız için. güneş bulutların içine girdiği anda ani soğuk oluşu tarla dönüşünde yüklü vaziyette yere düşen arının tekrar kalkıp kovanına dönememesi  zaten ilk soğuklarda kovan mevcüt ları o kadar düştüki neredeyse yarı yarıya arılar yok oldular
bu gün nihayet mum eritme işini bitirebildim allaha çok şükür. bu sistemi önceki yazılarımda resimsiz  olarak bahsetmiştim çok  zahmetsiz ve üst baş batma rizikosu yok en azından mum eritmesi yaptıktan sonra eve gelince dayak yok işin kötü yanı kazanın ve mum akan tenekenin isten kap kara oluşu  
bu buharla mum eritme sistemi dört  parçadan oluşmakta bu kazan içine su koyulan ve su kaynadıkça buhar oluşan kıım
bu kısım ise buhar kazanının üstüne yerleştirilen ve ortadaki delik ten buhar yukarı çıkmakta oluşan buhar ısısı ile mumu eritmekte ve eriyen mumlar bu kısıma akmakta  musluktan da stok tenekesine
bu kısım ise ikincı kazan ve delikli olduğundan buraya konulan mumlar buhar ısısı sebebi ile eriyip alt tabakaya akmakta mumun posası burada kalmakta fazla doldurulmadığı sürece çok iyi bir şekilde mumu erimekte sadece posa kalmakta yanlız bu işin en can alıcı kısmı meydan ateşinde  yada sanai tipi ocaklarda yapılması bence uygun olur sebebi soğukların ilk başladığı  günlerde depoda tüple biraz içerinin ısınmasını istediydim bu vesile ilede piknik tüpün üstünde eritme yapmayı denedim fakat çıkan buharın yeterli olmayışından tam randıman alınmamakta  dün o günden kalan kalıntıları yeniden koydum kazana önceki çıkan mumun iki katı kadar daha süzüldü
takım olarak buharlı mum eritme kazanı görünümü buhar kazanı mumun eriyip aktığı bölüm  mum kazanı ve kapak olarak 4 bölümden oluşmakta.
teneke ile sulu sistem eritmede kalıp soğuyup çıkarıldıktan sonra alt kısımda oldukça fazla hurda oluşmakta idi bu sistemde yok denecek kadar az hurda oluşmakta  
2011  yılı ikinci kısım mum eritme işini hallettim  ya nasip 2012 yılı birinci kısım eritmede.  bir de düşüncem kendi mumumu kendim dökmem ama buna cesaret edebileceğimi sanmıyorum 30-40 kg arasında mum işlemekteyim senede  buda ortalama kiloda 12-13 tane olduğuna göre mümkün değil gözükmekte. 
geçtiğimiz yaz bektaş arıcılıktan ercan bektaş toruna maske hediye ettiydi  bu gün giydirdim maskeyi toruna henüz büyük gelmekte. yaza kadar biraz daha büyürse maske üzerine tam olur vede  körükçüm hazır sayılır

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Asım abi Allah senden razı olsun, torunda maşallah Allah bağışlasın. Orhan örün