ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

28 Kasım 2011 Pazartesi

kolonilerimde son durumlar

  bu gün hava sıcaklığı fazla olmasada arıların genel kontrolünü yapabileceğim bir düzeyde idi arılığa  gittiğimde arılkta yoğun bir  çalışma olduğunu gözlemledim eyvah dedim yine  bir koloni yağmalanıyor mu ne dedim etrafa  bir göz attım arılar hep orman tarafından gelmekte idiler çok az da olsa polen gelişi vardı 2 gün kırağı yapmasına rağmen arılar  yinede polenli bitki bulabilmeleri enteresan veren allaha şükürler olsun kolonilerin tamamını kontrolden geçirdim.9-10 çıtada kışlamaya soktuklarımın genelinde sorun yok gibi bazı müstesnalar hariç tabi
bu 10 çıtalık kolonide de sorun yok yanlız her arada arı mevcudu olmasına rağmen arı ön kısıma salkım yapmış durumda
 5-6 çıtada olup da sıkıştırdıklarında yine mevcütlerde eksilme  yok bal stoklarında ve mevcut lerde sorunlar yok inşallah bu  mevcutle bahara çıkabiliriz.


 bu koloni eylül ayında döllenen analardan biri 1 çıta arılı ve yavrulu destek yapmıştım şimdi ki durumu 5 çıtaya sığmayacak vaziyette
 bu koloniyi ilk açtığımda söndü sandım çıtanın alt kısımlarına salkım yapmışlarüstten hiç görüntü yok
yavru durumları ise avuç içi kadar alanlar da genellıkle var 
bu koloni istisnalardan biri10 çıtaya sığmayacak kadar  me vcud vardı bu günkü kontrolde 5 çıtada kışlamaya çekildi  bende bu koloninin 4 balı çıtasını yedeğe alarak  sıştırmasını  yaptım sıkıştırmayı nasıl yapıyon diye soranlarada bir sunum olmuş olur
boş çıtanyı çuvalın içine koyuyorum bu sistem daraltma kolay olmakta her istediğimizde arılığımızda bulabileceğimiz bir yöntem ek masrafa gerek kalmadan pratik yöntem .
çuvalın  fazlalıklarını dışa  gelecek şekilde katlayıp kovan içine yanlardan ve üsten hava akımı kesilir altten ise havalandırma tamamen açık benim butün kovanlarımda bu kovan tabanını değişmediklerimden biri bu kovanlardan elimde 16 adet mevcut bunlara yeniden taban yaptırmadım
çıtayı kovanın içine yerleştiritom eğer varsa elimizde  açık göz balı olan çıtalar arka plana koyulup yalatılabilir
çıtaların üstüne önce çuvalı örtüp üzerine birkaç kat kalınlığında gazeteyı örtüp yeniden gazetenin üzerine çuval örtüp kapatıyorum allah cc hü nasip ederde şubatta havalar iyi giderse az az teşfik şuruplaması yapmak için açarım iyi gitmezsede korkum yok çünkü nisan ayına kadar yetecek stokları mevcuttur.
28 kasım 2011 hava ısısı 12 derece ve karniyol... ile arivearicidostu

Hiç yorum yok: