ARI VE ARICI DÜNYASI

ARI VE ARICI DÜNYASINA HOŞ GELDİNİZ

25 Kasım 2012 Pazar

kışlamaya hazırlık



kasım ayı ortalarına  doğru bitmeyen kekleri topladım ana arı üretim kutularının koloniye dönüştürülenlerden
ana arı dönüşüm kutuları 4 ile 7 çıta arasında  kışa hazırlandıılar.
bu gün de hava biraz ışındığını görünce genel kolonilerin bır kısmını kışa hazırlıklarını yaptım.bu koloniler 10 çıta ile 7 çıta arasında  lar.
havalar soğuyunca 10 çıtayı basan koloniler 7-8 çıtaya  salkım vaziyetine çekilmişler
kışlama pozisyonuna sıra gelince hemen çıtaların üzerine daha önce ki yıllarda da kullandığım naylonları örterek
naylonların üzerine üç kat gazete örterek kolonilerin içinde olan sıcak hava ile dışardaki soğuk havanın temasını önlemek maksadı ile.
en üstede şeker çuvalı ile örttüm bu şekilde sıcak hava ile soğuk havanın çarpışmasından oluşacak nemi önlemiş oluruz.
stoklar ve mevcutler oldukça iyi inşallah baharada bu mevcut ile çıkabilirim
bu günkü kontrollerimde yavru mevcutlerinin neredeyse bitmek üzere olduğunu gözlemledim.
dün ana kutularını dışardaki tezgahlardan kapalı mekanlara taşıdım ve tezgahlardaki tezgahları da kamüfle etme maksadı ile üzerlerine örtüler örttüm.
bu resime bakınca tarih ve saat dikkatimi çekti saat 16 da biriyle buluşmam gerkmekte zaten de buluştuk da  bu saat niye diye düşünürken laz aklı anca çalıştı.saatler geri alınınca ben makinenin saatine müdahale etmemişim.
çok yakın mesafeden sundurma altına aldığım kolonilerin musluklarında arıların çıkıp direk uçuş yapamayacak şekilde engeller oluş turdum.
cumartesi  günü yaptıydım kolonileri sundurma altına alma işlemini. havaların kapalı olmasına güven dim ama bu gün hava biraz sıcak olunca bayağı haraketlilik vardı bu yüzden dışarı çıkan da fazla olunca
bu gün arıların fazla uçmamalarına rağmen eski yerlerine oldukça arı  ların dolaştığını gözlemledim.hatta ayaklarında polenli arıların olduğunu da gördüm.ok yaydan çıktı artık eski yerlerine getirebilme olasılığımız olmayacağına göre ölenler de geri getirilmez.kalan sağlar yeterli

Hiç yorum yok: